A teherautók útjuk során a nagy tengelyterhelésű és jelentős zajt okozó rakománnyal három vármegye tucatnyi településének belterületén haladtak keresztül, és jelentős környezetszennyezést okoztak.

A Rail Cargo Hungaria környezettudatos vasúti egyeskocsi-fuvarozási megoldása reális alternatívát kínált a közúti fuvarozás kiváltására. Megvalósíthatósága érdekében az RCH egyedi technológiát dolgozott ki a széles nyomtávon érkező szerelvényen fuvarozott áru átrakására és biztonságos rögzítésére a hazai nyomtávú vasúti kocsikra. Sikerült olyan rakodást megvalósítani, amellyel elhárultak az akadályok a tekercsek vasúti szállítása elől.

Az egyeskocsi-fuvarozási megoldással a társaság mozdonya a megrakott vasúti kocsikat a legközelebbi csomópontra továbbítja, ahonnan gyorstehervonatba rendezve folytatják az útjukat a miskolci rendező pályaudvarig. Innen Ózd Center állomásra kiszolgáló tehervonat viszi a vagonokat. Az egy ukrán szerelvénnyel érkező 250-300 tonna acélhuzal vasúti továbbításával az RCH mintegy 20 kamion környezetszennyezését szünteti meg.

Az egyeskocsi-fuvarozás fenntartását állami szubvenció teszi lehetővé

A nemzetgazdasági szempontból nélkülözhetetlen szolgáltatást fokozottan igénylik a magyar iparvállalatok. 2024-ben csaknem 16%-kal növekedett az ezzel a technológiával elszállított áruk volumene a megelőző évhez képest. Az év első 10 hónapjában 4 millió tonna áru vasúti elszállítása 65 ezer tonnával csökkentette a szén-dioxid kibocsátását. Az öt évre szóló állami támogatási program 2025 végén lejár, meghosszabbítására a következő ötéves ciklusban alapvető szükség van.