A szervezet elsősorban digitális oktatással foglalkozik, amelyen belül előtérbe helyezik az okostelefonnal és táblagéppel színesített programokat. Az alapítvány célja a környezetvédelemmel kapcsolatos szemléletformálás a gyermekek körében.
A Pro Gemmo Alapítvány idén az Invitech Innomax Díjon a nonprofit kategóriában szerepelt eredményesen, és a hat győztes szervezet egyike lett. Egy digitális munkafüzettel pályáztak: a kiadvány és a hozzá letölthető applikáció segítségével a diákok praktikus ötleteket kaphatnak ahhoz, hogy mit jelent a környezettudatosabb és ökobarátabb élet.
Az Invitech tavasszal Business és Nonprofit kategóriában osztotta ki az InnoMax Díjakat, a nyertesekről itt olvashat részletesen.
„Az augmented reality-t (AR), vagyis a kiterjesztett valóságot alkalmazó fejlesztésünk lényege, hogy a meglévő statikus információkra digitális tartalmat tudunk vetíteni. Ezek a plusztartalmak fenntarthatósági és szemléletformálási üzenetekből állnak. Mivel a gyerekek zsebében nagyon sokszor már ott van az okostelefon, vagy táskájukban a tablet, így kvázi jó célra használjuk ezeket az eszközöket az oktatásban" – összegezte Simkó József, az alapítvány ügyvezető kurátora.
Másik innovatív ötletük, hogy létrehoztak egy úgynevezett interaktív makettházat. Ezen keresztül jól tudják modellezni a különböző energiahatékonysági megoldásokat, így például a megújuló energiával foglalkozó és azt hasznosító berendezéseket. Ilyen lehet a többi között a napelem, a napkollektor vagy a szürkevíz-hasznosító. A tanulók ezeket a berendezéseket interaktív módon tudják kezelni, és játékosan meg tudják érteni a működésüket.
A digitalizáció egyre fontosabb az oktatásban
Simkó József kérdésre válaszolva elmondta: a hagyományos módszerek többnyire statikus oktatási módszereket jelentenek. Ugyanakkor a digitálizáció napjainkban alapvető fontosságú, hiszen az élet számos területén látható az előretörése, másrészt a gyermekek is egyre többet használják az okoskészülékeket.
A Pro Gemmo Alapítvány munkatársai amellett, hogy az általános iskolákban oktatnak, igény esetén a tanároknak is szívesen segítenek, hogy miként érdemes „zöld" digitális megoldásokkal színesíteni az órákat.
Elismerés és jó referencia az innovációs díj
„Úgy gondolom, hogy az Invitech InnoMax Díj nagyobb ismertséget adhat a fejlesztéseinknek, és az iskolák kíváncsibbak lehetnek ránk és a munkánkra. Bízunk benne, hogy az elismerés abban is segít, hogy még több oktatási intézménybe el tudjunk jutni, és még több környezetvédelmi órát tarthassunk. A díjjal járó támogatást az alapítvány további fejlesztéseire fordítjuk" – részletezte az ügyvezető.
Tervek a következő tanévre
A nonprofit szervezet munkatársai folyamatosan tartanak interaktív előadásokat a fenntartható fejlődés, klímaváltozás és megújuló energiák témakörében az ország különböző általános iskoláiban. Ezen kívül a Magyar Természettudományi Múzeum gyöngyösi Mátra Múzeumában – annak négy termének átalakítását követően – 72 előadást fognak tartani négy félév során.
„Az oktatási intézményektől több megkeresés is érkezett hozzánk, hogy mutassuk meg a digitális oktatással kapcsolatos elképzeléseinket, és konkrétan azt, hogy miként lehet alkalmazni a kiterjesztett valósággal működő tartalomközvetítési módszert a mindennapi oktatás során. Ez az együttműködés és közös munka jelenleg is folyamatban van" – tette hozzá Simkó József.