Több mint 20 ország egyetemének saját fejlesztésű koncepciójárműve méretteti meg magát május 19-25. között a franciaországi Nogaróban rendezett Shell Eco Marathonon. A győri Széchenyi István Egyetem hallgatói csapata saját fejlesztésű önvezető autóját ezúttal energiahatékonysági és autonóm kategóriákban indítja a versenyen. A tesztelések és a verseny során elengedhetetlen megbízható internetkapcsolatot immár évek óta a Yettel biztosítja a csapat számára.
Május 19-25. között a franciaországi Nogaróban megrendezett Shell Eco Marathonon vesz részt a Széchenyi István Egyetem legrégebb hallgatói csapata, az elektromos meghajtású versenyautók építésével és fejlesztésével foglalkozó SZEnergy Team. A verseny közel 100 éves múltra tekint vissza, a SZEnergy Team 2008 óta minden évben jelen van és komoly sikereket ért el az évek folyamán. Idén több mint 20 ország, több mint hatezer hallgatója méretteti meg versenyautóját; a győri csapat Európa és Afrika régióival száll ringbe.
A világversenyen való részvétel nem idegen a csapat számára: tavaly Hollandiában első helyen, világrekord eredménnyel energiahatékonysági, Franciaországban pedig második helyen önvezető kategóriában végzett. Idei céljuk, hogy megvédjék a korábban megszerzett címet.
A nogarói versenyen egy energiahatékonysági, valamint autonóm versenyszámban indulnak. Az energiahatékonysági versenyszámban a cél elsősorban nem a gyorsaság, hanem az energiahatékonyság, azaz hogy az autó minél nagyobb távolság megtételére legyen képes adott mennyiségű energia felhasználásával. Az autonóm versenyszámban a jármű önvezető képességeit kell bizonyítani: haladást, navigálást, akadálykerülést, valamint parkolási feladatot teljesítenek a versenyző csapatok. Az önvezetést az autóra épített érzékelők és beépített számítási egységek mellett a mobilhálózatról szerzett helyzetinformációk teszik – a csapat jelenlegi tudása szerint – a lehető legtökéletesebbé.
A hazai tesztelések és a verseny során is fontos megbízható netkapcsolatot, amely a jármű precíz pozícionálásához szükséges, immár évek óta a Yettel biztosítja a csapat számára. A mobiltechnológia a jövő közlekedésének elengedhetetlen része, ezért is fontos a mobilszolgáltatónak a járműipari kutatás-fejlesztés támogatása.
A 25 fős csapat négy részlege – gépészeti, elektronikai, autonóm járművek, valamint marketing és menedzsment – az autó különböző fázisain dolgozik. Az aktuális versenyjárművet úgy fejlesztik, hogy annak menetellenállásai a lehető legkisebbek legyenek, így elérve a lehető legjobb energiahatékonyságot. A franciaországi verseny egyúttal felkészülést is jelent az őszi indiai világbajnokságra, melynek regionális kvalifikációs futama lesz a nogaroi megmérettetés.
„2008 óta minden évben részt veszünk a Shell Eco Marathon versenyen. A most induló járművünket 2019-ben fejlesztettük, és olyan jól sikerült, hogy a karosszérián azóta sem változtattunk, minden más elemet folyamatosan tesztelünk, frissítünk és cserélünk. A tavalyi versenyen mindent felülmúltunk, amire számítottunk, 284 km/kWh eredménnyel végeztünk, ezért az idei megmérettetés különösen nagy kihívást jelent. Azon dolgozunk, hogy megvédjük a címet és ezúttal is az első helyet érjük el az energiahatékonysági és az autonóm kategóriában egyaránt" – mondta el Krecz Dávid csapatvezető.