Bíró Mátyás szerint a lízingcégeknek nem kell nagy nehézségektől tartaniuk, ugyanis az autómegosztó társaságoknak is finanszírozniuk kell a flottájukat. Az autóbérlők létét sem fenyegeti egyelőre a carsharing. Látni kell viszont, hogy az elmúlt években robbanásszerű növekedés folytatódását prognosztizálják, és az előrejelzések szerint öt év múlva a carsharing piac elérheti majd a 17 milliárd dolláros méretet globálisan.

A mostani városi fiatalok válnak elsősorban a megosztó cégek ügyfeleivé, ugyanis a mai hipszterek másként gondolkodnak az autózás egészéről, mint 2-3 évtizeddel idősebb társaik. Ma a városi fiatalok felfogásában sokszor lecsupaszítva, mint közlekedési eszköz jelentik meg az autó, és nem legfőbb vágyukként jelenik meg a négykerekű.

A carsharing szolgáltatás egyelőre a nagyvárosokban hódít, a 2000-es évek bummját követően ma már körülbelül 2000 városban elérhető, ugyanis előnyei leginkább itt érezhetők, másrészt működtetni kell hozzá egy infrastruktúrát, amely csak sűrűn lakott helyeken, kis távolságokon belül gazdaságos – hangsúlyozza a flottaértékesítési igazgató. Mindemellett a felhasználók oldaláról is a városi használat tűnik egyelőre előnyösebbnek, egyszerűen azért, mert a kiszemelt közösségi autóig is el kell jutni valahogy, amihez elengedhetetlen a sűrű tömegközlekedési hálózat megléte.

A cégeknél is megjelentek az első fecskék, de egyelőre még csak kevéssé jellemző az, hogy egy vállalat ne vásároljon, béreljen, vagy lízingeljen, hanem egy autómegosztó szolgáltató segítségével oldja meg „flottáját” – tette hozzá Bíró Mátyás. Ami biztos, hogy a céges piac is mozgolódik, de egyelőre még az autómegosztó cégek sem képesek ilyen volumen kielégítésére.

Bíró Mátyással Andor Attila készített interjút. A beszélgetést itt meghallgathatják: