Több mint 13%-os a növekedés, ha az idei első három hónapot, a múlt év azonos időszakával vetjük össze – avat be a részletekbe az igazgató. Változnak a vásárlói igények is, de az biztos, hogy változatlanul a patinát, a tradíciót és a német minőséget szeretik az Opelben a céges vásárlók és a flottamenedzserek.

A dízelbotrány ellenére továbbra is népszerűek a dízelautók, a flottavásárlások során arányuk csupán enyhén esett vissza. A botrány hatására határozott a növekedés a benzineseknél, amit tovább támogat az, hogy a kis köbcentis, turbós motorok elterjedésével javulni tud a benzines autók üzemeltetési költsége – indokolja terjedésüket Bíró Mátyás. Semmiképpen sem szabad leírni a dízeleket, ugyanis a folyamatos technológiai fejlesztéseknek köszönhetően fogyasztásuk és károsanyag-kibocsátásuk is csökken, így a magas futásteljesítménnyel párosuló céges használat esetén továbbra is szerencsés választás a dízelmotorokkal hajtott flotta – hangsúlyozta Bíró Mátyás.

A legérdekesebb viszont a zöld rendszámos, hibrid, illetve teljesen elektromos autók megjelenése a céges flottákban. Egyelőre megjelenésről, és nem pedig elterjedésről beszélhetünk – emelte ki a flottaértékesítési igazgató. Az alternatív hajtásmódú autók vételára ugyan magasabb, üzemeltetési költségük viszont alacsonyabb, így megfontolandó választási lehetőséget jelentenek a flottavásárlások során. Mindemellett az egyelőre még nehézkes töltés a legfontosabb szempont, ami miatt a vásárlások még nem igazán pörögtek fel. Néhány vezetői autót, prémium kategóriás terepjárót vesznek alternatív hajtással, leginkább kíváncsiságból és a zöld rendszám által biztosított előnyök miatt.

Az autóipar változását kár lenne letagadni, az elektromos hajtáslánc előretörése, a környezetvédelmi normáknak való megfelelés az Opel gyártósorait is érinti. Ezzel párhuzamosan pedig a vásárlói igények is átalakulnak.

Hiányosság azonban, hogy számtalan cégnél vagy nincs, vagy pedig meglehetősen elavult a belső autóhasználati szabályozás. Ez megnehezíti mind a flottamenedzserek, mind céges autóhasználók, mind pedig az ajánlatot adó márkakereskedések dolgát, ugyanis sokszor szinte már nem létező kategóriákra építenek az elvek, illetve sokszor nem vesznek figyelembe újabb, népszerű kategóriákat, például a városi terepjárókat.

Egy biztos Bíró Mátyás szerint, a céges autó a társaságot és a céges használót is képviseli, lenyomata a cég értékrendjének és nagyon fontos eszközzé lépett elő az elmúlt években egyre fontosabbá váló munkáltatói márkaépítés során is.

A teljes beszélgetést itt hallgathatják meg. A riporter Andor Attila.