Elektromos hajtáslánc ide vagy oda, van, ami nem változik a jövő autózásában sem: világító berendezésekre és ablaktörlőkre ezután is szükségünk lesz. A két elengedhetetlen felszerelés történetéről itt és itt olvashatnak.

Útkeresés jellemzi a helyzetet – kezdenek bele a szakértők. A szektor alapvető megújulását nem lehet megkérdőjelezni, ennek számtalan vonulata fellelhető a gyártóknál. Új károsanyag kibocsátás mérési rendszer lépett életbe az EU-ban a múlt ősszel, folyamatosan szigorodnak a kibocsátási normák, amivel a döntéshozók fejlesztési kényszerben tartják az iparág egészét. Emellett sokat lehet hallani az alternatív, döntően elektromos meghajtásról, és az ahhoz kapcsolódó kihívásokról. Kevésbé van benne viszont a köztudatban az okos autó, önvezetés kérdésköre, témája – említik csak a legfontosabb trendeket a szakértők.

Az Opel életében az elmúlt évek másik nagy változása a PSA-csoporthoz való csatlakozás volt 2017-ben.

Az Opel idén ünnepli 120 éves fennállását. Bakai Gergely szerint kiemelten fontos év az idei a márka történetében, hiszen idén debütál az első olyan teljesen elektromos és konnektoros hibrid modelljük, melyek már a vállalatcsoport új platformjain készülnek és megnyitják az elkövetkezendő években érkező nagyszámú elektromos és hibrid modell sorát. A folyamatos termékfejlesztésnek köszönhetően 2024-ben már minden Opel modell elérhető lesz elektromos vagy hibrid kivitelben is.

A zöld autózás térnyerése megkérdőjelezhetetlen, de azért egyelőre megmaradnak a hagyományos hajtásláncok is  - mondja a KPMG szakértője. Most az látszik, hogy a Plug-in hibridek lehetnek majd a győztesei a meghajtás-váltásnak. De az sem megkérdőjelezhető, hogy a carsharing, a megosztáson alapuló szolgáltatások is előtérbe kerülnek. Érdekes megfigyelni a földrészek közötti különbségeket. Kína a tisztán elektromos meghajtásra esküszik, az akkumulátor alapanyag-gyártásának köszönhetően, az Egyesült Államokban a fosszilis meghajtás uralkodik,  Európa őrlődik. Az öreg kontinensen a bioetanol-láz lecsengett, itt országonként is nagy különbségek vannak. Az Opel Magyarország ügyvezető igazgatója szerint abban mindenki egyetért, hogy a környezetterhelést csökkenteni kell, de az országonként különböző vásárlóerő gátolja az egyelőre még drágább elektromos autók tömeges elterjedését.

A teljes beszélgetést itt hallgathatják meg. A riporter Érczfalvi András.