Az újságírók rosszul értelmezték a híreket, ugyanis a PSA nemhogy bezárta volna az Opel rüsselsheimi fejlesztőközpontját, hanem fontos feladatkörökkel bízta meg a konszernen belül – mondta a Trend FM Nap vendége című műsorában Bakai Gergely. Jelen pillanatban a németországi központ felelős sok kiemelt terület között például az alternatív hajtások fejlesztéséért, ami a további növekedés kulcsa lehet az egyre szigorúbb európai környezetvédelmi normák miatt.

Egy másik Opel modell, az Opel Grandland X jelenleg Peruban, a Dakaron küzd az elemekkel. Magyarországon most inkább a csúszós utak dominálnak, a téli vezetési technikáról is beszélgettünk korábban az Opel pilótájával.

Az egész magyar piacról az ügyvezető igazgató azt mondta, jó év volt a tavalyi, összesen csaknem 160 ezer újautót adtak el, az Opel az értékesítési lista negyedik szereplője. Ugyanakkor, míg több gyártónak betett a negyedik negyedévben életbe lépő új károsanyag-kibocsátás mérési eljárás, a WLTP, az Opelnél nem okozott fennakadást a rendszer, ugyanis idejében tesztelték az összes típust, így nem kellett leállítani bizonyos motorok értékesítését.  Így, - több gyártóval ellentétben -, az értékesítés különösen erős volt az év végén.

Bakai Gergely szerint az Opel erős piaci helyzetét mi sem bizonyítja jobban, mint hogy Opelből fut a legtöbb a magyar utakon és a magyar piac egyik hagyományos éllovasa az Astra, de az eladási listákon előkelő helyen áll a Corsa is.

A teljes interjút itt hallgathatják meg. A riporter Érczfalvi András.