Tóth Csaba szerint régen az ára is igen vonzóvá tette az LPG-s autózást, aztán a jövedéki adó bevezetése már csökkentette a benzin és a gáz ára közötti különbséget.   Ma azt lehet mondani, hogy a gázos autó vételára magasabb, mint a benzines társaié, illetve a gáz adótartalma is csökkenti a spórolást. Viszont azt látni kell, hogy a gáz égésekor kevesebb környezetszennyező anyag, pl. 30 százalékkal kevesebb széndioxid szabadul fel, mint a benzines autó üzemeltetésekor.

Adóztatás ide, adóemelés oda, azért amellett, hogy környezetkímélőbb, még mindig olcsóbban lehetne egy gázos autót üzemeltetni, az elterjedésüket elsősorban a kényelmetlenség akadályozza – hangsúlyozta az igazgató. Amellett, hogy az LPG-vel hajtott autók a mélygarázsokba  nem mehetnek be,  ellehetetlenítve ezzel a városi használatot, az utántöltés sem megoldott. Elvben lenne arra lehetőség, hogy a vezetékes gázt az autók tartályának töltésére is használják, ám ehhez egy drága kompresszorra is szükség van, amit a beszerzés költségei mellett még engedélyeztetni is kell, tovább csökkentve ezzel a gázautózás versenyelőnyét. Emellett a kompresszor hangos, így egy kertvárosi környezetben, ahol egyébként elvben a legegyszerűbb lenne a földgáz használata, ez is ellehetetleníti a gázzal való autózást – tette hozzá Tóth Csaba. Emellett összesen 10 alatti számú CNG töltőállomás van Magyarországon, ami nyilvánvalóan kevés.

Az autóipar nagy változásokat él meg, a vásárlói preferenciák is ennek megfelelően változékonyak és egyre színesebbek. Sőt, már nem csak magántulajdonként tekintünk az autóra, hanem a carsharing is felfutóban van.

Az iparban viszont, a logisztika területén például nagy lehetőségek nyílnak a gázos hajtás számára. Nagy előnyt jelent a dízelmotorokkal szemben, hogy a tiszta égésnek köszönhetően szinte korlátozás nélkül mehetnek be gázos targoncák, rakodók zárt raktárbázisokra is. Magyarországon is van olyan közműcég, amelyik a saját maga által termelt biogázzal működteti Opel flottáját, de tény, hogy Észak-Olszországban, és a Németalföldön nagyobb hagyományai vannak a gázautózásnak. A hálózatfejlesztési igazgató szerint bár most nincs gázos modell az Opel kínálatában, de ezt az üzemeltetési módot nem felejtették el Rüsselsheimben, ugyanis tervezik újabb gázzal hajtott modellek piacra dobását.

A teljes beszélgetést itt hallgathatják meg. A riporter Andor Attila.