19 innovatív ötlet került be a fiatalok induló vállalkozásának létrehozását támogató START ösztöndíjprogramba, melyet a Nemzeti Tehetség Központ a Design Terminal szakmai támogatásával indított. A résztvevők az anyagi támogatás mellett intenzív képzést és mentorálást is kaptak, a 6 képzési alkalomból álló program ért véget a Demo Day-jel.
101 fiatal ötletgazda jelentkezett a Nemzeti Tehetség Központ által meghirdetett START Programra. Három kihívásra lehetett jelentkezni. Újrakezdés címszó alatt a koronavírus utáni időszak újratervezéséhez, Generációs összefogás témában a fiatalok és az idősebb generáció közti párbeszéd kiépítéséhez, Online vagy offline tematikában a valódi és a virtuális tér közti átjáráshoz vártak ötleteket a szervezők.
A végső válogatásba összesen 19 pályázó – csapat és egyéni jelentkező – került be, ők április végén kezdték meg a 6 képzési alkalomból álló programot. A bekerült innovátorok bruttó 3 millió forint kezdőtőkével alapozhatták meg vállalkozásukat. A kéthónapos folyamatot záró, június 10-i Demo Day eseményen két résztvevő ezen felül elnyerhette a bruttó 5 millió forintos jutalmat is.
A jelentkezők izgalmas, változatos megoldásokkal érkeztek például az egészségügyi szolgáltatások, iskolai eszközök, vagy éppen a generációk közötti együttműködés fejlesztése kapcsán. Vállalkozásuk elindításához a zsűri végül a HelybenKész és a Hungary Hiring Platform részére ítélt meg további támogatást.
A HelybenKész csapatát fiatal gazdálkodók alapították, akik azzal foglalkoznak, hogy az e célra átalakított hi-tech kisbuszuk segítségével helybe viszik a tartósítási technológiát a kisebb gazdaságok számára, így abból a mezőgazdasági terményből sem lesz hulladék, amit a termelők nem tudnak azonnal értékesíteni.
A Hungary Hiring Platform csapatát pedig külföldön tanuló magyarok alkotják, akiknek célja a világ távoli pontjain tanuló tehetséges magyar diákok és a hazai cégek közötti egymásra találás segítése a legkorszerűbb adattudományi háttérrel rendelkező online platformjuk segítségével.
A program résztvevői a többi között vállalkozásfejlesztési módszertanokkal ismerkedhettek meg, HR, sales, branding és marketing, valamint piackutatási és piacelemzési ismereteket szerezhettek, sőt üzleti terv kidolgozása is a feladatuk volt: erre folyamatos visszajelzéseket kaptak kulcsmentoraiktól.