Frittmann Jánossal egyebek mellett visszatekintettünk a tavalyi esztendőre, de ugyanakkor szót ejtettünk a számos kihívásokról, amelyekkel az ágazat jelenleg szembesül. A HNT elnöke külön kitért a fogyasztói ízlések hirtelen átalakulására, ami már európai szinten is érezteti piaci hatásait. A kérdéssel foglalkoznia kell a szakmának és körültekintő cselekvési tervet kell kidolgoznia, mert a borászat alapvetően mezőgazdasági jellegű és a szőlő – mint fogalmazott – évelő kultúra.
A kunsági borvidékről érkező szakemberrel arról is beszélgettünk, hogy milyen lehetséges, adott esetben működő praktikákat, megoldásokat lát arra, hogy idehaza a borágazat fenn tudja tartani az alkoholos italok fogyasztásában fennálló arányát. Ilyen lehet például az úgynevezett BIB („bag in box”) borok jelenléte a piacon, ami jó partnernek bizonyulhat a mindennapi borfogyasztás ösztönzésében.
Frittmann János szerint: „tulajdonképpen az lenne a célunk, hogy a fiatalok az első alkoholos ital, amit fogyasztanak azt szeretnénk, hogy ha az a bor legyen. Ezt szeretnénk egyáltalán elérni, hogy ez legyen az első termék, alkoholos ital, amit fogyasztanak, és akkor tulajdonképpen így léptek be a boralapú koktélok. Sőt, vakkóstolásokon ezek a magyar gyöngyöző borok, ezek jórésze szenzációs! Ezekkel tényleg a fiatalokat meg lehet győzni arról, hogy találkozzanak a bor ízével!”
Gál Márk, Frittmann János és Zilai Zoltán
A teljes beszélgetés elérhető pénteken 19:00-tól a Trend FM YouTube-csatornáján, de megtalálnak bennünket a Podcastgyár by TrendFM applikációval is.