A társaság még tavaly májusban 35 évre szóló koncessziós szerződés keretében nyerte el az összesen több mint 1200 kilométernyi út kezelésének jogát. A szerződés szerint az állam rendelkezésre állási díjat fizet a koncesszornak, ami évente kilométerenként 96 millió forint.

A következő tíz évben jelentős fejlesztések, javítások, új autópálya-szakaszok kiépítése várható, azonban a koncessziót számos kritika is érte a sajtóban az elmúlt időszakban.

„A tavasszal induló felújítási hullámnál nagyobb még nem volt a hazai gyorsforgalmi úthálózaton. Több száz szakaszon – 300-400 kilométer hosszan – 3-4 millió négyzetméteren újulnak meg az aszfaltburkolatok. Ehhez több mint félmillió tonna aszfaltot fogunk felhasználni, illetve környezetvédelmi okokból a fölmart aszfalt egy részét is újra bedolgozzuk. 200 hídnak, felüljárónak a dilatációját fogjuk javítani, a többi között az M8-ason a Pentele híd, illetve a Köröshegyi völgyhíd is megújul. Ezen kívül van 50-60 olyan csomópontunk, ahol vagy megcsúszott a rézsű, vagy pedig a vízelvezető rendszer szorul felújításra" – részletezte Szimicsku László, hozzátéve, hogy a hamarosan induló szintrehozási munkák két évig tartanak.

Reggeli Monitor műsorunkban a MKIF Zrt. kommunikációs igazgatójával Imre Lőrinc beszélgetett.