A céget 1997-ben Miskolcon alapították. Mára csaknem 1000 gépjárművel rendelkeznek, és országosan több telephelyük van, például Budapesten is.
„Az elmúlt 25 évben nagyon sok trenden mentünk keresztül, és számtalan olyan változást éltünk meg, amelyek az ügyféligényeket is meghatározták. Az alapításkor még csak egy kis cégként indultunk néhány személygépkocsival és kisteherautóval. Folyamatosan figyeltük a piacot, hogy milyen szolgáltatásokat igényelnek az ügyfeleink, így például minden nap – hétvégéken, ünnepnapokon is – nyitva vagyunk, emellett nagyon sok assistance feladatot is vállalunk. Ha a kezdetekre visszatekintünk, akkor még abban az időben különlegesnek számított a klimatizált autó, és az automata váltó is nagyon ritka volt” – mondta a Zenit-Auto Rent Kft. tulajdonos-ügyvezetője a Trend FM Monitor Délután című műsorában.
„Amikor még leginkább csak személyautókat lehetett bérbe venni, nálunk már akkor is elég sok kisteherautó volt a flottában, mivel láttuk, hogy erre van igény. Majd megnövekedett a kereslet a mikrobuszok iránt, amelyek jól jöhetnek a nyaralások vagy családi rendezvények idején, de akár csapatszállító eszközként is. Próbáltunk tehát mindig a trendek elé menni, mostanság például az elektromos autók piaca nagyon erős. Éppen ezért a flottánkban is napi szinten elérhetőek az elektromos kisautók és teherjárművek, sőt érkeznek az elektromos mikrobuszok is” – sorolta Soós Tibor.
Az elektromos gépkocsikat főleg városi közlekedésben, kisebb távolságokra akár második autóként használják az ügyfelek. „Ha a napi bérléseket nézzük, akkor még 10 százalék alatt van az elektromos járművek aránya. A tartós bérletnél azonban a hibrid hajtással, a zöld rendszámos autókkal együtt ez már elég magas szinten, 30-40 százalék között van” – tette hozzá.
A Zenit-Auto Rentnél általánosan 2004-től foglalkoznak tartós bérlettel, és számos nagyvállalatnak, köztük gyáraknak, nemzetközi hálózatoknak biztosítanak flottákat.
Az interjúban szó volt arról is, hogy az autókölcsönzés tipikusan olyan szegmens, ahol előzetesen sok mindent meg lehet ígérni, de mindig a gyakorlat, a felmerülő nem várt esetek mutatják meg, hogy egy cég mennyire tud teljes körű szolgáltatást nyújtani. „Ha egy ügyfelünknek valamilyen problémája van, akkor nem a központi számot kell hívnia, hanem a személyes kapcsolattartóját, aki segít abban, hogy szükség esetén a szervizes kollégánk vagy a biztosítási ügyintézőnk kezelje a fennálló helyzetet” – részletezte az ügyvezető.
Az okostechnológia felé is nyitottak
A társaság nemcsak a járműparkját szereti időről időre megújítani, hanem az épületüzemeltetés terén is előreléptek. 2020-ban egy új székházba költöztek, ahol XXI. századi modern környezetben tudják fogadni az ügyfeleiket. Az okosépületben telefonról vezérelhető az egész rendszer.
„Mindenképpen úgy szerettük volna az új székházat felépíteni, hogy cégünk innovatív stílusát mutassa. Az egész épület egy olyan intelligens vezérlést kapott, amely tulajdonképpen felér egy passzívház minősítéssel. A gépkocsik terén is ugyanezt a szemléletet követjük, így már előre megpróbálunk azokra a közeljövőben felmerülő igényekre berendezkedni, amelyeket az ügyfeleink és a piac kijelöl számunkra” – emelte ki Soós Tibor. Érczfalvi András interjúja.
- Soós Tibor