Robotrendszerek bevezetésénél az irányítószoftvereket minden esetben integrálni kell az adott vállalat rendszeréhez. Ez a folyamat jelenleg akár hat hónapig is eltarthat – az egységes integrációs megoldás ezt azonban pár hetes időszakra csökkentheti.

Az implementáció esetében az a fázis rövidíthető le, amikor össze kell kapcsolódni az ügyfél vállalatirányítási (ERP) rendszerével. Az üzleti döntéshozók, céges szakemberek részéről ilyenkor kulcskérdés a robotok működésén túl, hogy az új megoldás hogyan fog együttműködni a meglévő vagy később bővülő rendszereikkel – legyen az számlázás vagy raktárkészlet-kezelés.

Az innovációról Németh Dominikkal, az Advanced Robotics operatív igazgatójával és Kiss G. Imrével, a cég implementációs specialistájával Érczfalvi András beszélgetett. Az interjúból az is kiderül, hogyan kamatoztatható a low code – no code megoldás az okoslogisztikában!

Betört a sci-fi a raktárpolcok közé

A szakemberek arról is meséltek, hogy egy-egy telepítésnél mikor jön el a WOW-élmény az ügyvezetők, raktárvezetők számára. Ez általában ahhoz a szakaszhoz köthető, amikor már aktívan mozognak a raktárházon belül az eszközök, így például automata vezérlésű járművek (AGV) vagy autonóm mobilrobotok (AMR).

A raktári munkatársaknál, operátoroknál ez a fordulópont, a „hernyóból pillangó" effektus többnyire akkor jellemző, amikor felismerik, hogy a robotok a munkájuk javítására szolgálnak, és a legfárasztóbb, legnehezebb feladatokat vehetik át. Egy raktári dolgozó akár napi 10-12 kilométert is megtehet a munkája során, ezt is csökkenthetik a „gépi kollégák", miközben a munkavállaló új ismereteket is elsajátíthat – a többi között digitális felületek kezelését és innovatív rendszerek használatát.