Vitkovics Péter, a MEGAKRÁN felügyelőbizottságának elnöke szerint duplán megérte a tőzsdére lépés 2018-ban. „Egy tőzsdei vállalat, ha szenved is el veszteségeket, akkor is sokkal könnyebben tudja ezt az időszakot átvészelni. Részben azért, mert sokkal szervezettebben működik, másrészt jobb a tőkeellátottsága, illetve pénzügyi helyzete a hasonló jellegű középvállalkozásokhoz képest.”
Mit hozott 2020 a vállalat számára?
A vállalat számára kulcsfontosságú lehetőséget jelentett, hogy részben korábbi pályázatai, részben pedig a vállalatok támogatására létrehozott versenyképesség növelő támogatás igénybevételének köszönhetően banki finanszírozás mellett a MEGAKRÁN történetének legjelentősebb eszközfejlesztését tudta megvalósítani. A MEGAKRÁN egyedülálló problémákra is megoldást kínál, hiszen emeléstechnikai és géptelepítési szolgáltatásaival támogatni képes a zöldmezős beruházásokat az építőipari kivitelezéstől egészen a gyártósorok beüzemeléséig.

„A kollégákkal folyamatosan kutatjuk a piaci igényeket, ezért van úgy, hogy már meglévő gépből kell többet beszerezni, illetve folyamatosan figyeljük, hogy mik azok a szolgáltatások, illetve eszközigények, amelyek jelentkeznek a piacon.” – mondta Seres Réka a MEGAKRÁN vezetéstámogató és értékesítési menedzsere.
A vállalkozás számára a legnagyobb problémát az új kapcsolatok létrehozása jelentette. Az új partnerekkel való üzletkötés nehézségekbe ütközik online, különösen úgy, ha előtte még soha nem volt kapcsolatban a két cég egymással. A beruházási döntéseket is nehezebben hozzák meg az ügyfelek, ezért többször neki kellett futni ugyanannak a kérdésnek, hogy eljuthassanak a végső döntésig. A folyamatos bizonytalanság miatt nem mernek olyan drasztikus beruházási döntéseket meghozni az ügyfelek, mint korábban. Erre pedig lényegesen rásegít a személyes jelenlét hiánya a tárgyalások során.
Jövőbeli várakozások
Seres Réka szerint új ajtók nyílhatnak a jövőben, ugyanis rengeteg jelenlegi probléma orvoslásra szorul. „A válság rávilágított arra, hogy a feldolgozóipar, de különösen a járműiparnak a függősége az ellátási lánc import-szükséglete miatt elég magas. Így ezt a kockázatot a jövőben valószínűleg csökkenteni kell, ami jelentheti azt, hogy akár itthon, akár a szomszédos országokban beruházások indulnak, amelyeket az új fejlesztéseinknek köszönhetően támogatni tudnánk.”

Mi a helyzet a versenytársakkal?
Elsősorban azokat a cégeket rángatta meg kevésbé a válság, akik korábban kizárólag az építőipar felé fordultak, ugyanis a pandémia alatt ez az ágazat virágzásnak indult. Nem a rendelésállomány drasztikus visszaesése jelentette a problémát, hanem a vállalási ár jelentős csökkenése. A szolgáltatásokra továbbra is megmaradt az igény, azonban az átmeneti túlkínálatot kihasználták a megrendelők, beruházók. Emellett sok vállalkozó arra használta az állami támogatásokat, a hiteltörlesztések elhalasztását, hogy lejjebb vigye az árait, mivel átmenetileg csökkentek a kiadásaik. Egyik napról a másikra működnek, nem tudják a megtakarításaik segítségével fenntartani az árakat. Mivel számos vállalkozó nem képez tartalékokat, ezért a hitelmoratórium végével többekre a bedőlés várhat. A MEGAKRÁN számára ez azonban lehetőségeket is tartogat, hiszen a korábbi tervekkel egyezően a Társaság vizsgálja az akvizíciós lehetőségeket.
Seres Rékával és Vitkovics Péterrel Lakatos László beszélgetett a Trend FM, A Nap Vendége című műsorában.