A szolgáltatás design nem a kézzel fogható termékekről szól, hanem például arról, hogy a sorban állás is élményszerűvé válhat vagy a repülőgépen felszolgált ebéd csökkentheti bezártságérzetünket és elűzheti unalmunkat. Ha minden nem is, de sok múlik a “csomagoláson”. Ennek megfelelően a szolgáltatás design a marketing és menedzsment irányból fejlődött ki és sajátos módon a termék- és formatervezés egyik ágazatává vált. A termékek és a szolgáltatások közötti határ egyre inkább elvékonyodik. A két terület közötti különbség abban még mindig megnyilvánul, hogy egy fotel kényelmességét alapkövetelménynek vesszük, míg a szolgáltatás esetében ma még nem olyan elterjedtek az áramvonalas megoldások. A legtipikusabb példák: a mobiltelefonvásárlás, az internetszolgáltató-váltás, a postai ügyintézés és a biztosításkötés. Ugyanakkor a szemléletváltás sok helyen már az egészségügyre vagy múzeumokra is kiterjedt. Németh Viktóriát, a Danube Capital munkatársát hallják.

A teljes elemzést pedig itt olvashatja el.