Az elmúlt 10 évben 2200 milliárd forintért valósultak meg fejlesztések részben állami, részben uniós, részben önkormányzati forrásokból. Sok műemlékfejlesztés történt, például a Kossuth téren, vagy éppen a Várkert Bazárban. Zöldfejlesztések voltak az Orczy parkban és a Margitszigeten.

Több mint 2000 jármű érkezett Budapestre. Trolik, metrók, buszok, villamosok. Most az agglomeráció és Budapest közötti közlekedés lenne a hangsúlyos a következő években. Ennek egyik első állomása a Déli körvasútsor fejlesztése, amely 3-4 vágányossá tenné ezt a szakaszt, több megálló beépítésével. „A terv az, hogy 15 percenként kövessék egymást a vonatok. Így az autósok egy része átpártolhatna a tömegközlekedésre, ami csökkentené a fővárosra nehezedő közlekedési nyomást” – vázolta a kormányzati terveket Schneller Domonkos, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkára. Több száz milliárd forintos beruházásról van szó, amely kitűnő közlekedési kapcsolatot hozna létre a Kelenföldi pályaudvar, a Kopaszi-gát, a Népliget és a Keleti pályaudvar között.

A berlini S-Bahn mintájára fejlesztenék a HÉV-eket. A déli vonalak, a ráckevei és a csepeli HÉV-ek pályavonalainak korszerűsítése és a járművek cseréje már hosszú ideje érlelődik a döntéshozók fejében. Itt 50 éves szerelvényeket kellene nyugdíjazni. Schneller Domonkos szerint a Kálvin térig, a föld alá behozott HÉV-járatokkal, a Boráros tér átépítésével és a majdani 5-ös metró egyik szakaszának kialakításával akár már 2026-27-re elkészülhetnek, ha együttműködik a kormány és a főváros. Itt nézhet meg egy hosszabb videót a budapesti vasútfejlesztési tervekről.

Erre az évre is folynak a fejlesztési pénzek elköltéséről szóló szakértői egyeztetések. Egyezség egyelőre még nincs. 60 milliárd forint körüli uniós forrást fordítana a kormányzat a budapesti Biodóm befejezésére, a rakpartok megújítására és további tömegközlekedési járművek beszerzésére. Schneller Domonkossal, a Miniszterelnökség Budapest és a fővárosi agglomeráció fejlesztésének végrehajtásáért felelős helyettes államtitkárával Nagy Károly beszélgetett. Itt hallgathatja meg az interjút.