„Az Autograph Collection brand Exactly like nothing else (Pontosan olyan, mint semmi más) mottója leírja, mi volt a feladatunk a Dorotheaban” – indította gondolatmenetét a szálloda belsőépítészetét és dekorációját meghatározó, a művészet- és építészettörténethez is szorosan kötődő koncepció megszületéséről Orbán Ráhel. Mivel a Marriott úgynevezett soft brandjéről van szó, a megjelenéssel kapcsolatban nem voltak szigorú szabályokhoz kötve, sőt, kifejezetten elvárás volt, hogy egyedit alkossanak – idézte a Turizmus.com.

Megfogalmazása szerint a gombhoz varrták a kabátot, hiszen egyes elemek már készen álltak: a tervező, Piero Lissoni által megálmodott belső dizájnra, így végül az Autograph Collection sztenderdjeire építve közösen alkották meg a Dorothea márka négy alappillérét, melyek a következők:

  • a holnap története (history of tomorow),
  • közösségi kert (community garden),
  • váratlan utazás (unexpected journey),
  • a kapcsolatok megteremtése (creating connection).

Ezekre a hívószavakra épül az egész miliő. Az épület, a lépten-nyomon „wow effektust" kiváltó belsőépítészet, valamint a teljes vendégúton tudatosan alkalmazott unexpected journey gondolatának átlényegítésével törekedtek arra, hogy „minden sarkon" meghökkentsék a vendégeket.

Orbán Ráhel, a BDPST Group kreatívigazgatója (Fotó: BDPST Group)

A lokáció adta a szálloda köré font történetmesélés lényegét. Legnagyobb csodálkozásukra kiderült – fogalmazott Orbán Ráhel –, hogy az utca nevét adó Württemberg Mária Dorottya főhercegné – József nádor felesége – élete nem várt eseményeket rejt és nagyon szorosan köthető volt az általuk felállított koncepció egyes pillérjeihez. A főhercegné korának first ladyje volt, munkássága a mai, modern nők számára is példaértékű lehet, hiszen rengeteg kulturális és karitatív feladatot végzett családanyaként. „Az általa képviselt értékeket mi is szerettük volna ebben a házban tovább vinni" – emelte ki a kreatívigazgató.

Orbán Ráhel elmondása szerint a legnehezebb feladat az volt, hogy kialakuljon az egyetértés abban, mit értenek a projektben részt vevő felek az Autograph Collection által megkövetelt történetmesélésen, hiszen egy európai, városi hotelben ez teljesen másként értelmezhető, mint a világ többi pontján.

Kifejtette, a Marriott lánc elvárásaitól függetlenül a BDPST Groupnak minden egységében fontos missziója az ezeréves magyar múlt megidézése és az adott hely szellemének az átadása. „Úgy szeretnénk vendégül látni a hozzánk érkezőket, hogy közben azt is megmutatjuk, kik vagyunk, és honnan jövünk mi, magyarok.”

A Dorotheában a magyar kultúra örökségéből, így például régi szőnyegmintákból, népművészeti motívumokból építkező dekoráció egyúttal a hazai vendégek kötődését is erősíti, valamint marketingoldalon is jól kamatoztatható – tette hozzá.

Tombor Zoltán fotográfus (Fotó: BDPST Group)

Ebben a törekvésükben értő partnerre találtak Tombor Zoltán fotográfus személyében, aki az interjúban részletesen is beavat a falakat borító, összesen 499 fotó létrejöttének komplex folyamatába. A művész – aki divatfotósként, illetve külföldön szerzett tapasztalatait hasznosította a nagy volumenű projekt során – kifejti, hogy igyekezett megragadni a monarchiára jellemző dualitást, amely az életet akkoriban jellemezte (osztrák–magyar, háború–béke, férfi–nő, élet–halál), és ezt végigvinni a szálloda tereiben. Mind a 216 szobába két fotó, egy absztrakt kép és egy (jellemzően női) portré került, az épület szárnyaiban azonban más-más típusú fotókat helyeztek el. A közel 500 fotót úgy válogatták ki, hogy azok egy konkrét narratívára felfűzhetők, de önmagukban is értelmezhetők legyenek. Másfél év alatt, több mint 50 napon keresztül zajlott a rengeteg castingot és különleges jelmezeket igénylő fotózás – árulta el.

Tombor Zoltán elmesélte, hogy a fotókon is végigvonuló unexpected journey szemlélet jegyében minden képbe igyekezett egyfajta humort vagy „szemtelenséget" csempészni, ezért viselnek egyes, monarchia kori öltözékű modellek Adidas papucsot vagy fülhallgatót.

Vannak rejtett utalások ismert művészeti alkotásokra, és egy csavarral szerepet kapnak a világhírű Moholy-Nagy László művei is. A fotók egy részét a közösségi terekben azok is megtekinthetik, akik nem szállóvendégként érkeznek a szállodába, és tervbe vették könyv formában történő megjelenítésüket is.