A tevékenység ellátását az RCH országos lefedettségű egyes kocsi fuvarozási technológiája teszi lehetővé. A vállalat minden szükséges kapacitást biztosít az áprilisig tartó program végrehajtásához.
Több százezer kilométer fával rakottan
A tűzifát igénylő családok téli energiaigényének biztosításához szükséges fával a dunántúli erdőgazdaságok rendelkeznek. Az ott kitermelt volument a faállományban szegényebb alföldi régió és Budapest vonzáskörzetébe az RCH szerelvényei juttatják el. Az értékesítési pontok a kitermelés helyétől akár 300-400 kilométerre helyezkednek el, ezért a vonatok futásteljesítménye több százezer kilométer nagyságrendű.
A tűzifa fuvarozása – az egyes kocsi szolgáltatás technológiájával – kivételesen bonyolult, sok erőforrást igénylő vasútüzemi teljesítmény. Az erdőgazdaságok a kitermeléstől függően alkalmanként két-három vagon mennyiségű fát közlekedtetnek a 29 berakóhelyre. Innen az RCH mozdonyai rendezőpályaudvarra vontatják a megrakott teherkocsikat, ahol azokat vonatba sorozzák, és irányvonatként fuvarozzák el a 12 célállomásra. Egy-egy ilyen fuvarfeladat teljesítéséhez 4-5 tolatási műveletet kell elvégezni minden egyes rendezési ponton külön tolatómozdonnyal. A Lenti–Nagycsere útvonal például öt külön vonattal, vonatba sorolási műveletekkel teljesül.
Nélkülözhetetlen az állami támogatás
A költséges részfeladatokból álló tevékenység fenntartását a vasúti egyes kocsi teherforgalom állami támogatási rendszere teszi lehetővé. Ez részben kompenzálja a mellékvonali tolatómozdonyok, a tolatószemélyzet, a műszaki, kereskedelmi és üzemeltetési szakemberek költségeit, valamint a rendező pályaudvarok működtetésével összefüggő kiadásokat. A hengeres tűzifa fuvarozásához az árufuvarozó vasútvállalat eddig mintegy 750, erre a célra kialakított vasúti kocsit vett igénybe, a szerelvények továbbításában a társaság több száz szakembere vesz részt.