Az új szerkezet hatékonyabb elődeinél, így kisebb fogyasztást, kisebb károsanyag-kibocsátást okoz – hangsúlyozta az Opel termékfelelőse. Zám Donát szerint míg régen az automata váltók növelték a fogyasztást, és lustábbak is voltak kézi társaiknál, ma már egyre inkább ennek az ellentéte igaz. Hozzátette, hogy egyre több automata váltós autót adnak el, Magyarországon is. Ez a trend azonban Nyugat-Európában még szembetűnőbb. Összességében azt lehet mondani, hogy minél értékesebb egy autó, annál valószínűbb, hogy automata váltós.   

A most bemutatott szerkezetben kuplung és fogaskerekek helyett kúpos tárcsákat és láncokat szerelnek, és a kúpok eltolásával, illetve közelítésével változik az áttételi arány, akárcsak kisebb és nagyobb fogaskerekek között. Bolygóműre szükség van, azért, hogy lehessen előre- és hátramenet között váltani. Az áttételi arányok szinte korlátlan számának köszönhetően a fokozatmentes erőátvitel minden fordulatszám-tartományban nagyon hatékony.