A társaságnak az elmúlt év során három új szálláshelye nyílt Brightonban, Antwerpenben és Brüsszelben, valamint 2025 februárjában hivatalosan is megnyitotta kapuit az új firenzei egység, az a&o Firenze Campo di Marte (a képen). A tervek között szerepel egy új szálláshely építése Heidelbergben, a munkálatok még az idén megkezdődnek.

Oliver Winter, az a&o alapítója és vezérigazgatója elmondta: „2024 minden szempontból kiemelkedő év volt, és sikerült túlszárnyalnunk a 2023-as rekordokat is. 25. évfordulónkat erős pénzügyi és működési eredményekkel ünnepeljük, miközben hosszú távú, fenntartható növekedésre összpontosítunk".

A berlini központú hostellánc 2025-ben ünnepli fennállásának 25. évfordulóját. Az első egységük 2000 tavaszán nyílt meg Berlin Friedrichshain városrészében, mára pedig a vállalat több mint ezer munkavállalót foglalkoztat Európa-szerte.

A vezérigazgató hozzátette: „A vállalat negyedévszázados története nem csupán arról szól, hogy 2000 óta 42 helyszínre bővültünk. Egy olyan terméket hoztunk létre, amely nemcsak az utazók, hanem a befektetők számára is vonzó, ezzel egy teljesen új szintre emeltük a szegmenst."

500 millió eurós beruházás a növekedés érdekében

A StepStone Group és a Proprium Capital Partners tulajdonosi hátterével a társaság jelentős, 500 millió eurós beruházást tervez a portfólió bővítésére, felújítására és modernizálására. Philipp Westermann, a Proprium Capital Partners partnere kiemelte: „az a&o kiválóan pozicionált a hosszú távú növekedés folytatására, és támogatjuk további terjeszkedését."

A terjeszkedés elsődleges fókuszában továbbra is az európai nagyvárosi területek és a népszerű úti célok állnak. Az új projektek közé tartozik a heidelbergi egységük, amely egy ötszintes épületben 118 szobával várja majd a vendégeket. Az építkezés 2025 tavaszán indul, a nyitást 2026 végére tervezik.

A vállalat 10 éve folytat fenntarthatósági fejlesztéseket, amelyek révén egy vendégéjszakára jutó szén-dioxid-kibocsátását 78%-kal csökkentette.

Foglalási trendek és digitális fejlesztések

A csoportos utazók továbbra is a legnagyobb vendégkörüket alkotják, ők adják a vendégéjszakák 38%-át. A vállalati weboldal optimalizálásának köszönhetően a csoportos foglalások 40%-a közvetlenül az a&o-n keresztül történik, átlagosan három éjszakára. Az egyéni utazók tartózkodási ideje enyhén csökkent, 1,9-ről 1,8 éjszakára.

A chatbotot használók száma 85 ezerről 142 ezerre nőtt, míg az applikáció-letöltések száma 250 ezerről 450 ezerre emelkedett. Év végére összesen 200 ezer tagot számolt a társaság klubja. A technológiai fejlesztések terén a Mobile Key funkció is egyre népszerűbb, 2024-ben a vendégek 5%-a használta okostelefonját szobakulcsként.

A legmagasabb kihasználtságot a&o Köln Dom érte el. A vendégek 50%-a Németországból érkezett, a listán ezután Lengyelország, Ausztria és Dánia áll.