A prágai központú CPI Property Group magyar leányvállalata, a CPI Hungary. Az elmúlt években a legnagyobb változás a társaság kiskereskedelmi területén belül a retail parkoknál zajlott le, hiszen 2022-ben az Immofinanz akvizícióval a Dunakeszi és Soroksári Citymarketek mellé 14 STOP SHOP is csatlakozott. A bevásárlóparkok eredményessége a gazdasági kihívások ellenére is töretlen, a házak bérbeadottsága 100%-on teljesít.

Ha a teljes retail portfóliót nézzük, szintén kedvezőek a teljesítménymutatók, hiszen a 97%-os bérbeadottság mellett több mint 200 brandet tudhatnak házaikban, és évente csaknem 65 millió látogató tér be retail egységeikbe. 2023 első félévében a látogatószám azonos szinten mozgott, mint előző év azonos időszakában. Elengedhetetlen üzemeltetői oldalról a folyamatos adaptáció a változásokhoz, a vásárlói szokások lekövetése és az élményalapú vásárlásra való átállás biztosítása, hiszen ma már inkább élményközpontként kell a bevásárlóközpontokra tekinteni, mintsem üzletek sokaságára.

Hogyan alakul a 2023-as év?

A negyedik negyedévhez közeledve pozitívabb a vállalat jövőképe, mint az év elején ezt jósolni lehetett. A recesszió hatásai természetesen érződnek, a partnerek kivárnak a szerződéskötésekkel, ugyanakkor az üzemeltetés nem húzta be a kéziféket látogatószám-növelő akciók és felújítások terén.

A jövőt érintő várakozásokról Madler Attila, a CPI Hungary Asset Management igazgatója elmondta: „a várhatóan magas éves inflációs ráta (18-19%) és folyamatosan növekvő üzemeltetési költségek ellenére 16 új bérleti szerződést, 83 hosszabbítást írtunk alá kb. 53.000 négyzetméterre 2023 első három negyedévében. Alapvetően a nagy nemzetközi bérlők terjeszkednek továbbra is, úgymint Sinsay, House, Cropp, New Yorker, Sports Direct, TEDI, Flying Tiger. Hozzávetőleg 3.500 négyzetméterre tárgyalunk jelenleg is új bérleti szerződést. A retail piac egészéről elmondható, hogy a kisbérlői bizalom visszaesést mutat a korábbi évekhez képest, új igény alig jelentkezik 50-150 m2-es üzlethelyiség méretben. A fentiek eredményeként a bérlők lényegesen óvatosabbak és megfontoltabbak a bérleti szerződések tárgyalásakor, valamint a megállapodott üzleti feltételeket illetően".

A retail stratégia alapja a házak színvonalának emelésében, a változó gazdasági környezethez igazított ideális bérlői mix kialakításában, a látogatószám növelésében, valamint az élményvásárlást biztosító vevőfókuszú környezet megvalósításában rejlik.

További részletekért hallgassa meg az Ingatlanüzlet műsorunkat! Szolyák Szilviával, a CPI senior retail marketingmenedzserével Lakatos László beszélgetett.