A platformra a társaságok a céges alapadatok megadását követően regisztrálhatnak, bejelölhetik, hogy milyen alágazatban működnek, és ezen belül is további szűrőket választhatnak ki. Ha a részletes információkat is kitöltik, akkor sokkal könnyebben rá lehet szűrni az egyes tevékenységekre, mint például egy általános Google-keresésen keresztül.

A tevékenységi kör alapján kilenc kategóriát határoztunk meg. Köztük vannak az utazási irodák, a szálláshelyek, a vendéglátóhelyek, a rendezvényhelyszínek, a személyszállító cégek, az idegenvezetők, fürdők, valamint a különböző attrakciók és a kölcsönzők. Ők tudnak első körben regisztrálni a platformra. Természetesen vannak további terveink is, egy második ütemben azt szeretnénk, hogy a nem közvetlenül ebben a szektorban érdekelt, de a turisztikai vállalkozókhoz kapcsolódó, az ő működésüket segítő cégek is megjelenhessenek az online piactéren" – mondta Erdei Bálint, a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány kurátora.

Például minden egyes turizmusban utazó cégnek szüksége van webfejlesztésre, de az utazásszervezésre szakosodott könyvelők vagy jogászok megtalálása is sokat segíthet a szektor szereplői számára.

A jövőbeli tervek között szerepel, hogy a digitális fejlesztés harmadik üteme a szolgáltatások online minősítésére is lehetőséget adna, így az egyes szolgáltatók könnyebben véleményt tudnának alkotni egymás működéséről. Erdei Bálint szerint ez a lehetőség is hozzájárulhat a turizmus minőségi továbbfejlesztéséhez.

Digitális gyorskereső a covid után

A CheckINN virtuális piactér aktualitását adja, hogy a koronavírus-járvány következtében rengeteg változás történt az ágazatban, megszűntek cégek vagy módosítottak a szolgáltatásaikon, de a járványhelyzetből adódóan új lehetőségek is létrejöttek.

„A platform aktualitása gyakorlatilag megkérdőjelezhetetlen ebből a szempontból. A kollégák valóban komoly energiákat mozgósítanak arra, hogy kiderítsék, a korábbi szolgáltatók közül ki az, akik még talpon van, vagy ki az, aki talpon maradt, de már más szerkezetben működik " – tette hozzá a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány kurátora.

A szerteágazó változásokra példaként említette, hogy a pandémia előtt több mint 10 olyan étterem működött, ahol elérhetőek voltak a vacsoraestek cigányzenével, folklór programmal. Jelenleg viszont csupán néhány étterem kínál ilyen lehetőséget, és ők sem minden nap biztosítják ezt a programot.

További részletekért hallgassa meg Érczfalvi András interjúját!