A jubileum kapcsán indított weboldal kiemeli a vállalat történetének néhány emlékezetes pillanatát, és bemutatja azokat a munkatársakat is, akik ma folytatják a 125 éve kezdődött hagyományokat.
Berthold Kempinski borkereskedő és vendéglős a vállalkozás 1897-es megalapításakor elkötelezte magát a magas színvonalú vendéglátás mellett. Berlini éttermei a városban a legnépszerűbbek közé tartoztak, és neve már ismert és kedvelt volt, amikor cége a szállodaiparban is érdekeltségeket szerzett.
Európa legrégebbi luxusszálloda-csoportja a következő néhány évtizedben folyamatosan terjeszkedett, először Németországban – Münchenben, Hamburgban és Frankfurtban – nyitott új egységeket, majd kulcsfontosságú európai úti célok felé fordult.
1992-ben került a portfólióba a többi között a budapesti Kempinski Hotel Corvinus és első kínai szállodaként a Kempinski Hotel Beijing Lufthansa Center. Napjainkban a társaság Kínában 21 hotelt menedzsel, továbbá olyan házakkal is szerződést kötöttek, mint például a nemrégiben megnyílt Universal Beijing Resort két szállodája.
Folyamatosan növekedtek az ázsiai, csendes-óceáni térség mellett Afrikában és a Közel-Keleten is, ahol meghatározó desztinációkban a nemzetközi szállodavállalatok közül elsőként nyitottak egységeket. A társaság 2017-ben debütált az amerikai kontinensen Kuba első ötcsillagos luxusszállodájával, a Gran Hotel Manzana Kempinski La Habanával, és azóta további üdülőszállodákat is üzemeltet Kubában és Dominikán.
A hosszú távú elkötelezettséget mutatja a régió iránt, hogy a közelmúltban megállapodást írtak alá a legendás brazil Laje de Pedra Hotel & Residences-szel, amely a tervek szerint 2024-ben nyílik meg.
A társaság hoteleinek a száma folyamatosan növekszik. Csak az elmúlt hat hónapban tíz új menedzsmentmegállapodás született olyan desztinációkban, mint Lombok, Dubaj, Szaúd-Arábia és Isztambul.
Innováció régen és most
1897-ben Berthold Kempinski a vendéglátásban korábban nem látott újításokkal örvendeztette meg vendégeit: olyan apró gesztusokkal, mint például, hogy pohárral is lehetett bort rendelni, nemcsak palackkal, valamint bevezette a féladagokat és a fix árú menüket.
Öröksége ma is tovább él, és a vállalat szerte a világon törekszik az innovációra, ezt bizonyítják az olyan közelmúltbeli kezdeményezések, mint a „Kempinski fitness a szobában" vagy az új Titan Tikes Kids' Club, valamint a Kempinski Discovery hűségprogram megújítása a Global Hotel Alliance-szal együttműködésben. A jubileum alkalmából az új weboldal bemutatja az évfordulóra összeállított ajánlatok gyűjteményét is.