Ebből hét projekt a megavárosi mobilitási megoldásokról szól, amelyek a hálózatba kapcsolt parkolás és flottamenedzsment mellett az elektromos mobilitás és a multimodális közlekedés területeire is kiterjednek.

A Bosch legfrissebb együttműködési megállapodását e területen Tiencsin városával kötötte, a megállapodás célja, hogy intelligens várossá fejlesszék a kínai kikötővárost is.

A piacénál háromszor gyorsabb növekedés

Nagyvárosi mobilitási szolgáltatóvá fejlődése során a Bosch egyaránt profitál a világ vezető autóipari beszállítójaként szerzett műszaki tapasztalataiból, illetve gazdasági erejéből.

  • A vállalat a mobilitási megoldások üzleti terület mintegy 227 ezer munkatársa 2016-ban világszerte összesen 43,9 milliárd euró árbevételt ért el.
  • A tervek szerint 2017-ben a Bosch-csoport mobilitási üzleti területe mintegy 7 százalékkal növekszik, ami csaknem háromszorosa a globális autóipar teljes piaci növekedési ütemének.

Fókuszban a mobilitás

A német konszern autóipari rendszerbeszállítóként továbbra is az ágazat erős és mindenekelőtt innovatív partnere kíván maradni. Emellett minden közúti közlekedő szolgáltatójává fejlődik, ami egyben azt is jelenti, hogy a Bosch az idei évben tovább kívánja fokozni kutatás-fejlesztési erőfeszítéseit a mobilitási megoldások üzleti területén. Terveik szerint 2017 végére már 48 ezer munkavállaló dolgozik majd a kutatás-fejlesztésben, csaknem négyezerrel több, mint az év elején.

A cég számára az okosvárosok üzleti értelemben is jelentős növekedési lehetőségeket kínálnak. Az intelligens városok piaca már a 2020-ig terjedő időszak során is évente 19 százalékkal növekszik, és ezzel eléri a mintegy 700 milliárd eurós volument. Keresztértékesítési projektjeivel a vállalat az elmúlt két év során megduplázta az ebben a szektorban elért árbevételét.