Az okosszemüvegek sikeres használata a szerződéses logisztikában a DHL más üzleti egységeit is meggyőzte. Ezeket az eszközöket a jövőben a DHL Express is használja majd az elosztó központjaiban.

2015 elején nagy sikerrel mutatta be a DHL az okosszemüvegeket, melyek azóta sztenderd eszközzé váltak a raktári operációkban. Az Egyesült Államokban, Európában és az Egyesült Királyságban végzett tesztek alapján a szerződéses logisztikai vállalat lépésről lépésre bővítette tovább a technológiát, azaz a vizuális kigyűjtést. Ezt a módszert már a legtöbb régióban használják, így a kiterjesztett valóság segíti a kigyűjtési feladatokat. A szemüvegek eredményessége a DHL Express-t is meggyőzte. A nemzetközi expressz kézbesítés szakértői már okosszemüveget használnak a brüsszeli elosztóközpontban és a Los Angeles-i repülőtéren. Továbbá New York, Cincinnati és Chicago repülőterein is tervezik az eszközök bevezetését.

A Glass Enterprise Edition második generációjának köszönhetően, ügyfeleinknek és alkalmazottainknak még professzionálisabb, műszakilag optimalizált okosszemüveget tudunk biztosítani. Különösen ígéretes számunkra a tárgyfelismerés lehetősége az ipari munkavégzésben. A megfelelő szoftverrel már nemcsak a vonalkódok leolvasása lehetséges, hanem a termékek megkeresése és a megfelelő tárolórekesz megjelenítése is. Arra számítunk, hogy ez további növekedést eredményez, amelyből alkalmazottaink és ügyfeleink egyaránt profitálhatnak” – mondta Markus Voss, a DHL Supply Chain globális informatikai igazgatója.

A legújabb generációs okosszemüveg fejlesztései között szerepel a hosszabb akkumulátor-élettartam, a kétszer gyorsabb processzor és a rövidebb töltési idő. A gyártó szerint az eszközök így még megbízhatóbbak lesznek, így a raktári operációkban meglévő igényekhez igazodnak.

„A szemüvegeket és az egyéb viselhető eszközöket, például a gyűrűszkennereket és okosórákat már sok raktárunkban használjuk. Ezek a fejlesztések csak egy részét képezik a DHL Supply Chain vállalati szintű digitalizációs stratégiájának, amely magába foglalja a robotok, drónok, autonóm járművek és még sok más technológia használatát. Különösen örülök azon kollégák pozitív visszajelzéseinek, akik napi rendszerességgel dolgoznak ezzel az eszközzel. A művelet így olyan gördülékeny, hogy a kollégáknak még a kezüket sem kell a kigyűjtésre használni, mert a kiterjesztett valóság nagyon gyorsan segít megkeresni a terméket, és el is rendezi őket a trolley kocsiban. Mindent megteszünk azért, hogy munkatársainknak a lehető leggyorsabban menjen a napi munkavégzés – fejtette ki Markus Voss.

A DHL Supply Chain Magyarország is csatlakozik a vállalat működésének egészén átívelő digitalizációs stratégiához azzal, hogy 2019 végén bevezeti az okosszemüvegek használatát. Biatorbágyi regionális elosztó központunkban, októberben indítjuk a bevezetést támogató projektet, mely projekt keretein belül teszteljük a szemüvegek használatát a mindennapi munkavégzésben. Azokban az operációkban, ahol a kigyűjtést az okosszemüvegek használatával támogatják, ott a kollégák visszajelzései és tapasztalatai nagyon pozitívak. Az eszköz bevezetésével ugyanezt a felhasználói élményt szeretnénk Magyarországra is elhozni, ezzel növelve munkatársaink és ügyfeleink elégedettségét– mondta Kócza Zsuzsanna, DHL Supply Chain Magyarország üzletfejlesztési vezetője.