Az okosszemüvegek sikeres használata a szerződéses logisztikában a DHL más üzleti egységeit is meggyőzte. Ezeket az eszközöket a jövőben a DHL Express is használja majd az elosztó központjaiban.
2015 elején nagy sikerrel mutatta be a DHL az okosszemüvegeket, melyek azóta sztenderd eszközzé váltak a raktári operációkban. Az Egyesült Államokban, Európában és az Egyesült Királyságban végzett tesztek alapján a szerződéses logisztikai vállalat lépésről lépésre bővítette tovább a technológiát, azaz a vizuális kigyűjtést. Ezt a módszert már a legtöbb régióban használják, így a kiterjesztett valóság segíti a kigyűjtési feladatokat. A szemüvegek eredményessége a DHL Express-t is meggyőzte. A nemzetközi expressz kézbesítés szakértői már okosszemüveget használnak a brüsszeli elosztóközpontban és a Los Angeles-i repülőtéren. Továbbá New York, Cincinnati és Chicago repülőterein is tervezik az eszközök bevezetését.
„A Glass Enterprise Edition második generációjának köszönhetően, ügyfeleinknek és alkalmazottainknak még professzionálisabb, műszakilag optimalizált okosszemüveget tudunk biztosítani. Különösen ígéretes számunkra a tárgyfelismerés lehetősége az ipari munkavégzésben. A megfelelő szoftverrel már nemcsak a vonalkódok leolvasása lehetséges, hanem a termékek megkeresése és a megfelelő tárolórekesz megjelenítése is. Arra számítunk, hogy ez további növekedést eredményez, amelyből alkalmazottaink és ügyfeleink egyaránt profitálhatnak” – mondta Markus Voss, a DHL Supply Chain globális informatikai igazgatója.
A legújabb generációs okosszemüveg fejlesztései között szerepel a hosszabb akkumulátor-élettartam, a kétszer gyorsabb processzor és a rövidebb töltési idő. A gyártó szerint az eszközök így még megbízhatóbbak lesznek, így a raktári operációkban meglévő igényekhez igazodnak.
„A szemüvegeket és az egyéb viselhető eszközöket, például a gyűrűszkennereket és okosórákat már sok raktárunkban használjuk. Ezek a fejlesztések csak egy részét képezik a DHL Supply Chain vállalati szintű digitalizációs stratégiájának, amely magába foglalja a robotok, drónok, autonóm járművek és még sok más technológia használatát. Különösen örülök azon kollégák pozitív visszajelzéseinek, akik napi rendszerességgel dolgoznak ezzel az eszközzel. A művelet így olyan gördülékeny, hogy a kollégáknak még a kezüket sem kell a kigyűjtésre használni, mert a kiterjesztett valóság nagyon gyorsan segít megkeresni a terméket, és el is rendezi őket a trolley kocsiban. Mindent megteszünk azért, hogy munkatársainknak a lehető leggyorsabban menjen a napi munkavégzés” – fejtette ki Markus Voss.
„A DHL Supply Chain Magyarország is csatlakozik a vállalat működésének egészén átívelő digitalizációs stratégiához azzal, hogy 2019 végén bevezeti az okosszemüvegek használatát. Biatorbágyi regionális elosztó központunkban, októberben indítjuk a bevezetést támogató projektet, mely projekt keretein belül teszteljük a szemüvegek használatát a mindennapi munkavégzésben. Azokban az operációkban, ahol a kigyűjtést az okosszemüvegek használatával támogatják, ott a kollégák visszajelzései és tapasztalatai nagyon pozitívak. Az eszköz bevezetésével ugyanezt a felhasználói élményt szeretnénk Magyarországra is elhozni, ezzel növelve munkatársaink és ügyfeleink elégedettségét” – mondta Kócza Zsuzsanna, DHL Supply Chain Magyarország üzletfejlesztési vezetője.