A CheckINN-t a Magyar Turisztikai Szövetség Alapítvány hozta létre még 2019-ben. A kezdeményezés célja az ágazat népszerűsítése és az innovatív gondolkodásmód ösztönzése az egyetemisták körében. „Hisszük és valljuk, hogy azok a hallgatók fogják majd képviselni a szakmai utánpótlást, illetve a jövő vezető szakembereit a turizmusban, akik most még az iskolapadban ülnek. Az ötletverseny célja, hogy bevonjuk a diákokat, és inspiráljuk őket az újszerű látásmódra, de akár arra is, hogy saját turisztikai vállalkozást indítsanak majd a későbbiekben" – foglalta össze Ilyés Noémi.

Fenntarthatóság, digitalizáció és újítások Ezek az idei innovációs pályázat hívószavai a CheckINN Turisztikai Innovációs HUB innovációs programigazgatója szerint. „Minden felsőoktatásban részt vevő diák számára nyitott ez a pályázati lehetőség. Nem kötelező tehát turizmus-vendéglátás alapszakon tanulni, de természetesen mi annak örülünk a legjobban, hogyha a turizmusos hallgatók között népszerű ez a megmérettetés. Ugyanakkor azt tapasztaljuk a korábbi évek alapján, hogy nagyon jó szinergiákat képez az, amikor a különböző szakokon tanulók állnak össze egy csapatba. Szép és klassz eredményeket szülhet, ha például egy turizmus szakos mellé társul egy pénzügyes hallgató, egy informatikus vagy akár egy műszaki területen tanuló diák" – tette hozzá.

2022. október 16-ig várják a 3 fős egyetemista csapatok jelentkezését az innovacio.check-inn.hu oldalon.

Három kategóriában lehet indulni: ezek a szállodaipar-vendéglátás, az aktív turizmus és a vállalati kihívás. „Idén újdonságnak számít a harmadik kategória, amelyet az OTP Travellel szakmai együttműködésben hirdettük meg. Itt arra keressük a válaszokat, illetve az ötleteket, hogy miként tud egy utazási iroda a Z generációra szabott szolgáltatásokkal előállni, milyen újításokra törekedjen, hogy népszerű legyen ezen generáció körében is" – részletezte a programigazgató.

1 jó ötlet, 2 forduló, 3 millió forint

A CheckINN Turisztikai Innovációs Verseny kétfordulós: első körben október 16-ig egy 2-3 perces videóval nevezhetnek a csapatok. A bemutatkozó kisfilmben elmondhatják, hogy kik ők, mivel foglalkoznak, honnan jöttek, és röviden mi az ötletük. Amennyiben továbbjutnak a második fordulóba, akkor kell majd részletesen kidolgozniuk az innovációjukat.

Az első helyezett csapatok a szállodaipar-vendéglátás és az aktív turizmus kategóriában fődíjként 3-3 millió forinttal gazdagodnak. Ezt a támogatást ösztöndíj formájában utalják majd át számukra. Az OTP Travellel együttműködésben meghirdetett harmadik kategóriában pedig a fődíj egy európai utazás Rómába, Párizsba vagy Amszterdamba. Ezen kívül a legjobb ötletek megvalósításában a hallgatók szakmai támogatást kapnak.

Ilyés Noémivel, a CheckINN innovációs programigazgatójával Molnár Gábor beszélgetett.