Az online marketing stratégia egyik alaptézise, hogy legyen egy jól működő, felhasználóbarát weboldalad. Vajon ilyen a vállalkozásod site-ja? Ma már nem elegendő egy tetszetős dizájn vagy a reszponzivitás. Sokkal több kell ahhoz, hogy elérd és megtartsd a követőidet!
Ha még nem néztél szembe vele, itt az ideje! Csekkold, hogy megfelel-e a mai kor igényeinek, a célcsoportod elvárásainak, a kollégáidnak és saját magadnak is a portál. Ha pozitív az eredmény, akkor nincs vele teendő, de ha vannak hiányosságok, akkor kezdj el dolgozni rajtuk! Lehet, hogy egy teljesen új weboldal készítés az, ami segíthet.
Mielőtt belevágsz egy új weboldal fejlesztésébe
Eltelt egy év, és bejött jó pár friss online trend. Ez nem azt jelenti, hogy mindenképp egy teljesen új weblapban kell gondolkodnod. Ellenőrizz a meglévőn néhány fontos dolgot, és csak akkor cseréld, ha azok nem működnek! Néhány kérdés, ami segíthet:
- Felhasználóbarát-e a site, elégedettek-e a vásárlók, könnyen eligazodnak-e rajta?
- Gyorsan betöltődnek az információk?
- Vannak-e cselekvésre ösztönző gombok?
- Kellő, célcsoportodnak megfelelő információt szerepeltetsz-e az oldalon?
- Képileg-tartalmilag tetszik-e kollégáidnak és neked a portál?
- A fejlesztő munkáját milyennek látod, milyen volt az együttműködés?
Ha több kérdésre, akár mindre negatív választ kapsz, akkor már érdemes fontolóra venni az új weboldal fejlesztését.
Időtényező és költségek
Egy jó site nem 1-2 nap vagy hét alatt készül el és nem is filléres beruházás. A kapkodás, sürgetés nem célravezető. Ha one page site-ról van szó, akkor se napokban gondolkozz! Adj kellő időt a tervezésnek, az információk átadásának és a finomhangolásnak is! Még egy egyszerű portál fejlesztéséhez is legalább egy hónap szükséges, ha mindent a helyén szeretnél látni.

A költségek 150.000 Ft-tól kezdődnek és nagyon el is szállhatnak. Általában azért 600.000 - 800.000 Ft-nál megáll a büdzsé, de egy saját fejlesztésű webshop akár több milliós tétel lehet. Az ár függ a beépített funkcióktól és a komplexitástól.
Ki legyen a webfejlesztő?
Lehetőség szerint szakembert bízz meg a webfejlesztéssel! Az ismerős ismerősének az ismerőse nem biztos, hogy kellő elhivatottsággal és szakértelemmel rendelkezik ahhoz, hogy egy új, profi site-od legyen.
Célszerű egy all inclusive marketing ügynökséget megkeresni a feladattal. Olyan szakmabelieket, akik nemcsak fejlesztenek, hanem dizájnt is terveznek és még tartalmakat is gyártanak. Marketinges Erika és csapata például segíthet neked mindebben.
Az első lépés azonban mindig az elemzés legyen! Nem kell csak azért új oldal, mert a barátodnak vagy a konkurenciádnak is van! Ha gondokat mutat a felmérés, akkor keress egy szakembert, és lássatok neki a fejlesztésnek!
Akkurátus, precíz, mindenre kiterjedő munkafolyamat lesz, ne várj csodát egy nap alatt! Ha befekteted a kellő időt, energiát és mellé teszed a költségeket is, akkor hamarosan egy nagyon jól működő weboldallal büszkélkedhetsz.
(X)