Tekintettel arra a tényre, hogy az európai autóállomány folyamatosan öregszik, arra kellene ösztönözni a polgárokat, hogy új, és ha lehet, akkor elektromos járműveket vásároljanak. Magyarországon már 16, Németországban 12 év a forgalomban lévő autók átlagos kora.

A villanyautók értékesítése kizárólag akkor ugrik meg jelentősen, ha igénybe vehető valamilyen támogatás, vagy egy gyártó – mint legutóbb a Tesla – csökkenti az árakat. Az olcsónak mondható kínai elektromos autók viszont a legutóbbi hónapokban is dinamikusan növekvő értékesítési mutatókat produkáltak.

A Trend FM által megkérdezett szakértő szerint az Európai Unió saját gyártóit és piacát kívánja védeni a kínai gyártókkal szemben bevezetett védővámokkal, ugyanakkor nem tűnik reálisnak, hogy 2035-re az öreg kontinens átáll a tisztán elektromos autózásra. Nagy Bertalannal, a Concorde Értékpapír Zrt. private banking üzletfejlesztési igazgatójával Németh László beszélgetett.