A Reklámtorta mérete 259.69 milliárd forint volt 2018-ban, ami 7,77 százalékos növekedést jelent 2017-hez képest. A bővülés dinamikája ugyan elmaradt a korábbi években megszokottól (a megelőző két évben 11 százalék fölötti volt), ugyanakkor a piaci szegmens reklámbevételei megugrottak, miközben az állam szerepvállalása stagnált az előző évben.

Az összes hazai reklámköltés több mint harmada az internetes csatornákra vándorol, ezt a televízió 23 százalékos, a nyomtatott sajtó pedig valamivel 15 százalék feletti részaránnyal követi. A digitális reklámpiac bővülése még mindig meghatározó, 14 százalékos pluszt mutatott fel a szegmens éves alapon. A legnagyobb ütemben viszont az Outdoor, vagyis a köztéri hirdetések piaca emekedett (16,28 százalék), majd a második legnagyobb növekedést a teljes Reklámtortán belül egyébként elenyésző részarányt képviselő mozi produkálta (15 százalékkal több hirdetési bevétel, mint egy évvel korábban).

A hazai reklámpiaci trendekről és a tavalyi eredmények hátteréről a Magyar Reklámszövetség elnökségének és ügyvezetőségének tagját, Hivatal Pétert Imre Lőrinc kérdezte Reggeli Monitor című műsorunkban.