Míg a cégek döntéshozói és munkavállalói magánemberként az internethasználatukban és az okoseszközök alkalmazásában feltehetően nem térnek el szignifikánsan a hazai átlagtól, addig a cégüknél, illetve a munkahelyükön mégis sokszor megelégszenek a meglévő folyamatokkal és az analóg megoldásokkal.

A Digiméter a tavalyi kutatással megegyező módon csaknem 50 kérdéssel 6 területen térképezte fel a digitális jelenlét, a digitális mindennapok, a vállalkozásvezetés, az értékesítés és marketing, valamint a digitális pénzügyek és az informatikai biztonság területét.

A 2021. augusztus-szeptemberben végzett felmérés a mintegy 800 kkv válaszai alapján országosan reprezentatív képet mutat a hazai helyzetről.

A magyarországi vállalkozások versenyképességi indexe 2020-ban és 2021-ben is 40 pont lett – a 100-as listán. Idén először kihirdették a Digiméter-díj nyertesét is, az elismerést 86 pontos teljesítményével a BonAir BG Kft. kapta.

A vállalkozások maguk is felmérhetik, hogy hol tartanak, ehhez „Az én Digiméterem" oldalon kitölthetnek egy kérdőívet, és könnyen összevethetik eredményüket a hasonló szegmensbe tartozókkal.

A kutatás érdekességeiről Kis Ervin Egont, a Smart Commerce Consulting vezető tanácsadóját és Pintér Róbertet, a Reacty Digital üzletfejlesztési igazgatóját IoT Zóna című műsorunkban kérdeztük.