Bár egyrészről, ahogy Holoda Attila elmondta, a zöldmezős beruházás szükséges ahhoz, hogy Magyarország továbbra is a nemzetközi gazdasági meghatározó szereplője maradjon. Ürge-Vorsatz Diána szerint ugyanakkor a gyár környezetre gyakorolt negatív hatása egyelőre nem felbecsülhető.

Az összeállításban szó volt arról, hogy nemzetközi szinten is értelemszerűen mindig a gazdasági szereplők lobbiznak ilyen üzemek építéséért, és nem a helyi lakosság. A hazai beruházások pedig azokra a máshol is felmerülő problémákra, a jelentős környezeti terhelés kérdéseire világítanak rá, amelyekkel eddig sok esetben a fejlődő világban élők szembesültek. Legyen szó a ritkaföldfémek bányászatáról vagy az elektromos közlekedéshez szükséges akkumulátorgyártásról.

Az interjúban kiemelték: az sem mindegy, hogy az akkugyárak hatalmas energiaigényét milyen erőforrás biztosítja. A skandináv országokban például a megújuló energiák felhasználására helyezik a hangsúlyt.

Hallgassa meg Molnár Gábor összeállítását, amelyben elsőként Holoda Attila energiaszakértőt kérdezte a debreceni gigaberuházás gazdasági és környezetvédelmi hatásairól. Majd Ürge-Vorsatz Diána klímaszakértővel beszélgetetett az e-autózás globális környezeti hatásairól.