Magyarországon talán a magasabb infláció és az egyszeri jövedelem tételek tavalyi pozitív hatása miatt a bázishoz képest magasabb volt a visszaesés az európai átlagnál, a folyamatok, tendenciák azonban az egész kontinensen hasonlóak, a kereslet egyértelműen csökkent. A lengyel piac a cég jövőbeni elképzeléseiben kulcspiacként szerepel, itt az üvegszövet és tetőfóliák tekintetében meglévő versenyelőny hozott jobb eredményeket a helyi konkurensekhez képest.

Az építőipar és az egészségipar ciklusai általában egymástól jól elkülönülnek, most azonban egy szerencsétlen helyzet állt elő, idén mindkettő gyengébben teljesített. Az új gyártási beruházások fontos célja a marginjavulás, mivel azonban a piac jelentősen megváltozott, ez idén inkább a Masterplast versenyképességének növekedésében mutatkozik meg, és jobb önköltségi szintet eredményez más, kevésbé modern infrastruktúrával dolgozó gyártókénál.

2026-ban már ismét egy jelentősen felívelő fázisban lehet az általános építőipari konjunktúra, ehhez elsőként az infláció csökkenésére van szükség. Ezen kívül a társaság alapítója, nagytulajdonosa két tényezőt lát a működésre nézve pozitív kockázatnak a következő évek során: az EU épületenergetikai felújítási támogatási programjainak elindulása a vállalat fontosabb piacain, valamint Ukrajna keleti részében az újjáépítés megkezdődése.

Július második felében a mélypontokról jelentősen felpattant a Masterplast részvények kurzusa, 2500 alatti tartományból 3000 forint közelébe. Tibor Dávid szerint sokan gondolhatták úgy, hogy a vállalat részvényei olcsóvá váltak, a múltbeli gyenge eredmények már beépülhettek az árfolyamba, miközben a jövőt illetően egyre nagyobb a bizalom az épületenergetikai projektek elindítása iránt.

További részletekért hallgassa meg Pallag Róbert és Vörös Benedek interjúját!