Többről van szó, mint a gumik lecseréléséről – hangsúlyozza Az Opel Magyarország ügyfélszolgálati igazgatója. Nagy Attila szerint az egész autó jobban kopik télen, többször használjuk kiegészítő berendezéseit, amik esetleges nem megfelelő működése komoly gondot okoz. Nézzünk egy átlagos példát: az autós városon kívül halad, a hőmérséklet mínusz 3 fok, sötét van, köd, viharos szél fúj, és hol hó, hol jég, hol eső esik az útra. Nyilván minden felelősségteljes sofőr lassít, és egyszerre működteti a fűtést, esetleg a légkondicionálót a páramentesítés miatt. Ebben a helyzetben még a tökéletes fényszórók is éppen csak elégségesen világítják meg az útfelületet, de ha a sokszor elhanyagolt, cserére szoruló ablaktörlőkkel maszatol a sofőr a szélvédőn, akkor lényegében mindegy is, hogy merre világítanak a lámpák. Látni biztosan nem fog! – Teszi hozzá Nagy Attila. Persze láthat mindent, ha a gumik alkalmatlanok, elkoptak, úgysem tartanak már biztonságosan. Ebből a példából is kiderül, hogy nem csupán gumicseréről, hanem komplex téli felkészítésről, átvizsgálásról van szó. Ezt a vevőszolgálati igazgató szerint a legjobb márkaszervizre bízni, ugyanis egy gumisnál nem egyértelmű, hogy a mostani hajrában megtörténik minden szükséges elem.

A legfontosabb persze a fékék átvizsgálása. Ugyanis megfelelő fékrendszer nélkül a legjobb gumiabroncs sem fogja meg az autót. Jó alkalom erre a gumicsere, amikor úgyis lekerülnek a kerekek a tengelyről, jó belátást biztosítva a fékekre.

Emellett Nagy Attila szerint a vezetéstechnikán is változtatni kell, nem lehet sohasem bízni a száraz út nyújtotta rövid fékútban, tudomásul kell venni a sötétebb időt, a rosszabb láthatóságot. A riporter Andor Attila.