Gyakorlatilag 1992-ben indult el a modern autógyártás Magyarországon, amikor Antall József akkori miniszterelnök levezette az első Magyarországon készült F-Astrát a gyártósorról – hangsúlyozta Kaszás Zoltán. A gyár alapítása már a szocializmus utolsó éveiben elkezdődött. A General Motors akkor döntött egy új közép-európai beruházásról, kevesen tudják, hogy akkor vegyesvállalati formában, a győri Rábával közösen tudtak megjelenni Magyarországon. A hazai partner az üzemcsarnokot, és annak területét biztosította az amerikai mamutvállalatnak.

Az autó összeszerelésnél mindig is hangsúlyosabb volt a motorgyártás, habár ez kevésbé látványos a nagyközönség számára a sajtófőnök szerint. Az elmúlt évtizedekben nagy változáson ment át a gyár, de az Opel új tulajdonosának, a PSA csoportnak is nagy tervei vannak az üzemben, ugyanis Szentgotthárdon is gyártják majd az új háromhengeres, díjnyertes 1,2 literes turbó benzinmotort. Ez a blokk nagyon sok PSA modellben megtalálható, így tehát hosszú távon is rendezett a gyár jövője. A termelés mellett átállás is folyik az üzemben, a gyártószalagok összeszerelése most is tart, az új motor sorozatgyártása még ebben az évben elindul. A riporter Andor Attila.