Nagy Attila szerint a túlterhelt járműszerelvényekkel az a legnagyobb probléma, hogy nemcsak a sofőr, illetve a rakomány biztonsága van veszélyben, hanem a többi körülvevő autós sincs biztonságban. Emellett az extrém hosszú, sokszor több ezer kilométeres út során megváltozik a sofőrök lelki állapota is, a krónikus kialvatlanság, és a folyamatos időszűke miatt. Fontos látni, hogy ez a használtautó-import üzleti tevékenység, ahol az idő pénz, tehát a vezetők a legtöbb esetben a sebességkorlátozásokat sem tartják be.
Habár a Rendőrség azt kommunikálja, hogy szigorított a kisteherautós karavánok ellenőrzésén, az átlag autós mégsem érzi a horrorkaravánok mennyiségének csökkenését. Pedig Nagy Attila szerint azontúl, hogy egy mozgó járőr bármikor megállíthat egy szerelvényt, mind a határállomások, mind a Budapest-környéki M0-ás körgyűrű, mind pedig a benzinkutak tökéletes helyszínt adnának a rajtaütésekre.
Azt sem lehet tudni, hogy a horrorkaravánok sofőrjei mennyire felkészültek, mert egy hosszú, nagy súlyú vontatmány teljesen másképp viselkedik egy vészfékezéskor, mint egy személyautó. De az erős oldalszél, vagy egy hirtelen kormánymozdulat is komoly gondot okozhat - hangsúlyozza az Opel Magyarország ügyfélszolgálati igazgatója. A riporter Andor Attila.
- Nagy Attila