Bakai Gergely szerint 1-2 év alatt átlagosan, iparági szinten akár 15 százalékos árnövekedés is jöhet. A gyártók nem álltak le a hagyományos motorok fejlesztésével, ugyanis számtalan szakértő szerint nem az elektromos autózásé a hosszabb távú jövő. Az iparág szerint a hidrogéncella mindennapi autózásba való bekerülése hozhatja el az igazi váltást. Ezzel is kísérleteznek Rüsselsheimben, az Opel fejlesztőközpontjában.

Bakai Gergely hangsúlyozta, az autógyártók számára is fontos a környezetvédelem, amit az is bizonyít, hogy 2010 és 2018 között csaknem harmadával csökkentették az új gépkocsik összesített kibocsátását. De a közlekedő autók mellett mind a hulladékkezelésre, csomagolásokra, és az autók gyártása során keletkező környezetszennyezésre is odafigyelnek a gyártók, számtalan üzem ma már napelemekkel oldja meg saját energiaellátását.

Ugyanakkor a jövő évben életbe lépő 95 grammos szén-dioxid kibocsátási előírása mai technikával nehezen teljesíthető Bakai Gergely szerint. Úgy véli, ennek teljesítése csak akkor lenne reális, ha kizárólag kisautókat vásárolnának 2020-ban, az európai utcákon parkoló autók képe viszont nem ezt bizonyítja.  Az egyre népszerűbb városi terepjáró kategóriát pedig a szigorodó kvóták miatt egyszerűen el kellene felejteni.

Az igazi megoldást Bakai Gergely szerint egy átfogó, a közlekedés többi szegmensét is magába foglaló szabályozás adná, a légiközlekedés, a szállítmányozás többi formája és a kereskedelmi, valamint turista hajózás bevonásával. Felidézte, egy hatalmas óceánjáró napi széndioxid kibocsátása nagyjából egymillió autóéval ér fel.  Ha a széndioxid-kibocsátást veszik alapul, akkor tévút a dízel autók elfelejtése. Ugyanis a gázolajos motorok a benzineseknél jóval kevesebb széndioxidot bocsátanak ki, ezeknél a finomrészecske és nitrogén-oxid problémáját kell megoldani, melyre egyre hatékonyabb megoldásokat fejlesztenek. Összességében azonban mindenképpen fejleszteni kell a dízelmotorokat továbbra is – hangsúlyozta az ügyvezető igazgató. A riporter Andor Attila.