Az Opel márkakereskedések és szervizek működését, valamint a vásárlói kedvet is jelentősen befolyásolja a pandémia helyzet, és a védelmi intézkedések, mondta el az Opel Magyarország PR- és marketing vezetője.
Az elmúlt évekhez képest jelentősen csökkent az új autó értékesítés, és ebben már a vásárlók pandémia miatti bizonytalansága játssza a legnagyobb szerepet, hiszen bizonytalanok a munkahelyek, és az emberek nem látják pontosan a járvány hatásait, valamint azt sem, hogy mikor indul újra teljes gőzzel a gazdaság. Sümegi Zsuzsanna ugyanakkor azt is megjegyezte, hogy sokakat éppen a járványhelyzet sarkall autóvásárlásra, mivel így könnyebb megoldani a távolságtartást, és elkerülni a tömegközlekedés során leselkedő fertőzés veszélyt. Persze sokan használt autót vásárolnak, tette hozzá a marketingvezető.
Az Európa szerte minden márkát sújtó, ellátási gondokat okozó chip-hiánnyal kapcsolatban Sümegi Zsuzsanna elmondta, hogy az a gyártásban jelentkező kapacitás csökkenés miatt, az Opel márka életére is hatással volt. Kérdésre reagálva a szakember arról is beszélt, hogy mivel a cégcsoporton belül nagyon pontos tervezés folyik, az egyes márkák nem kerülhetnek sem hátrányosabb, sem előnyösebb helyzetbe egy globális alkatrész ellátási probléma miatt.
A KOVID-19 járvány harmadik hulláma miatt bevezetett szigorítások módosították az értékesített modellek összetételét is: nőtt a haszongépjárművek aránya. Az Opel Magyarország PR- és marketing vezetője felhívta a figyelmet arra is, hogy az Opel szakszervizek a szigorításokat követően is zavartalanul működnek, szigorúan betartva a korábban összeállított, a márka minden szervizére kötelező járványvédelmi intézkedéscsomagot. Sümegi Zsuzsannát Lakatos László kérdezte.
- Reggeli Monitor - Sümegi Zsuzsanna