A teljes adást itt hallgathatja meg:

„Kell egy B-terv” maga is a vírushelyzet miatt jött létre. A két társaság közös projektje 2020 márciusában először egy társadalmi kezdeményezésként indult, mivel nagyon sok ismerősük veszítette el hirtelen a megélhetését. Sokan első körben olyan álláskeresők voltak, akik eredetileg a turizmus, a vendéglátás és a rendezvényszervezés szektorokban dolgoztak. A Friends Club Hungary maga is egy rendezvényszervező ügynökség, a Blue Colibri pedig egy HR-tanácsadó cég, amelynek HR-technológiai háttere is van.

„Az eredményességben nagyon fontos volt, hogy rendkívül gyorsan reagáltunk ezzel a projekttel. A járvány elején sok olyan ember veszítette el a munkáját, akik nem voltak rutinos álláskeresők. Nem számítottak erre a helyzetre, nem ismerték a hagyományos munkaerő-közvetítő weboldalakat, és nem rendelkeztek megfelelő önéletrajzzal sem. Másrészről az is fontos volt, hogy mi egy díjmentes, egyszerű felületet hoztunk létre” – mondta az IoT Zóna műsorban a Blue Colibri App társalapítója és üzletfejlesztési vezetője.

A projektjük gyorsan széles körben ismert lett, és sokan beszámoltak a karitatív kezdeményezésről. 2021. március végéig több mint 25 ezren regisztráltak a platform oldalán, és közülük csaknem 5 ezren találtak rövid távú megélhetést. „A szektorokat tekintve egy éve elsősorban a futár-, a logisztikai- és kereskedelmi cégek kínáltak állásokat a felületünkön. Majd az élelmiszeripari gyártóvállalatok is jelentkeztek, illetve nyáron kiemelhetők a mezőgazdasági idénymunkák is. Most kicsit vegyesebb a kép, de még mindig domináns a kereskedelmi és a logisztikai szektor” – sorolta Barathi Tamás.

Hozzátette: a két cég együttműködése nagyon jól kiegészítette egymást, ezért is vettek részt közösen a Vodafone Ready-pályázaton a vállalati együttműködés kategóriában. „A Friends Club abban specialista, hogy miként lehet gyorsan nagy vizibilitást generálni. Mi pedig azt a munkát tudtuk beletenni, hogy nagyon sok vállalati HR-vezetővel és szakemberrel állunk kapcsolatban. Elindítottuk a B-terv nagyköveti programunkat is, és sok önkéntes csatlakozott ehhez a kezdeményezésünkhöz is. Ennek köszönhetően több mint 70 HR-es segítette, hogy organikusan még több vállalatot el tudjunk érni, és ingyenesen segíteni tudjunk az álláskeresőknek például munkakeresési- és CV-tanácsadással” – részletezte az üzletfejlesztési vezető.

A teljes cikket elolvashatják az IoT Zóna honlapján.