Jó példa erre a Microsoft Teams felhőalapú kommunikációs és csoportmunka platform, a szolgáltatás jelentős előnnyel bír a vállalatoknál helyben telepített, on-premise megoldásokhoz képest. Hasonló változások láthatók a telefónia területén is. Az Invitech-nek az IP Center és a Teams Connect szolgáltatásait használó cégek pillanatok alatt tudtak reagálni a járvány okozta váratlan helyzetre – összegezte blogján a tapasztalatait az infokommunikációs szolgáltató.
Óvatosan terveznek a cégek
Az IDC felmérése szerint annak dacára, hogy egyes technológiák és szolgáltatások iránt megnövekedett a kereslet, összességében 2020-ban a cégek IT-kiadásai csökkenni fognak. A válság által leginkább sújtott szektorok az év első felében elhalasztják a beszerzéseket és projektjeiket, de az ezt követő időszakra is nagyon óvatosan fognak tervezni.
A prognózis azt vetíti előre, hogy a PC-k, tabletek, mobiltelefonok piaca akár 8,8%-kal, a szerver- és tárhelyhardvereké 3%-kal, a vállalati hálózati eszközöké pedig 1,7%-kal csökkenthet. Ugyanakkor a teljes infrastruktúraköltés összességében mégis 5,3%-kal emelkedhet, de ez mind a szolgáltatásként nyújtott infrastruktúrának (IaaS) és a felhőszolgáltatásoknak köszönhető.
A koronavírus és a kormányok által bevezetett korlátozások jelentősen befolyásolják az európai ICT-piacokat, így a hazait is, felerősítve az ázsiai sokk által már korábban érezhető hatást. Az IDC piackutató arra számít, hogy a növekedés üteme a felére csökken 2020-ban az eddig előre jelzetthez képest.
Nagy a pörgés az online térben
A vevői igények csökkenése és az ellátási láncok felbomlása miatt a beruházásokat is visszafogják a hazai vállalatok. Ugyanakkor vannak olyan területek az ICT-n belül, ahol már most látszik, hogy növekszenek a kiadások.
Ezek a videókonferencia és kollaborációs megoldások, a felhőalapú szolgáltatások, a chatbotok, a távmunkát támogató szolgáltatások és az e-learning platformok. Az ok természetesen a járvány által kialakult helyzet leküzdése, amely most nélkülözhetetlen a vállalkozások számára.
Az Invitech-nél is hasonlóan alakulnak az ügyféligények. A koronavírus miatt érintett iparágakban több beruházást is későbbre halasztottak, míg vannak olyan területek, ahol viszont az eddig halogatott digitalizációs beruházások sokkal inkább előtérbe kerültek – emelte ki az infokommunikációs megoldásszállító.