- Hogyan hatott rátok a koronavírus elmúlt néhány hónap során?
Mindannyiunkra elemi erővel hat a koronavírus elmúlt három hónapban tapasztalt terjedése. Álmomban sem gondoltam volna, hogy ez a “mütyürke”, minden évben megjelenő, mutálódó organizmus ilyen gyökeresen fogja megváltoztatni a stabil gazdaságról alkotott képünket. Őszintén szólva, először egy kissé megijedtem attól, hogy a világ egy csapásra megváltozni látszik. Megijedtem, hogy mi lesz velünk, a munkatársainkkal, a munkahelyeinkkel, a cégeinkkel (itt nem csak magunkra gondolok) az utóbbi években tapasztalt gazdasági fejlődésünkkel, és mi lesz velünk emberekkel. Én magam közvetlenül vagy közvetetten legalább 300 ember megélhetéséért felelek. Át tudom élni mindazok helyzetét, akik bérből, fizetésből élnek, és azokét is, akik pár fős vagy akár több ezer fős vállalatokat irányítanak. A világ pillanatról pillanatra változik, és egyre meglepőbb hírek jönnek a gazdaság különböző szegmenseiből. Mindez a 2008-as válság tapasztalataira emlékeztet.
- Ezek szerint a 2008-as válságot hasonlónak látod, mint a mostani helyzetet?
A SpaTrend három éves működés után 2006 év végére ért el arra a szintre, hogy a fejlődését csak egy igen jelentős lépés tudta a következő szintre juttatni. 2007-ben életünk addigi legnagyobb hitelét vettük fel az ideális telephelyünk kialakításának céljából. 2008 szeptemberétől egészen 2009 márciusáig szinte elhanyagolható forgalom mellett kellett fenntartani a SpaTrend-et úgy, hogy a hat havi veszteséget képesek legyünk mind anyagilag, mint emberileg feldolgozni. Én magam a 2008-as évet nem válságnak, hanem egy piaci változásnak tekintettem, amihez alkalmazkodnunk kellett.
- Hogyan hatott mindez a SpaTrend akkori fejlődésére?
Ezzel a hozzáállással a SpaTrend a válság időszakának minden évében kimagasló fejlődést mutatott. Ebben az időszakban alakultak ki a legmélyebb és leglojálisabb kapcsolataink az ügyfeleinkkel. Ekkor fejlesztettük legintenzívebben a termékköreinket, és helyeztük át a súlyt a prémium termékek és szolgáltatások irányába. Ma már pontosan tudjuk, hogy mi kell ahhoz, hogy normál körülmények között akár gazdasági dekonjuktúra esetén is képesek legyünk fejlődni.
10 tanács a gazdasági túléléshez krízis idején (Forrás: Spa Trend) 1. Erős vízió és következetes tervezés 2. A kialakult jó csapat megtartása, folyamatos inspirálása 3. Végtelen hit a jövőben és az emberekben 4. Végtelen hit a termékeinkben 5. Hinni abban, hogy termékeinkkel jót hozunk mások életébe 6. Különleges vásárlói élmény nyújtása 7. Odaadó, őszinte emberi hozzáállás az ügyfeleinkhez 8. Kimagasló szolgáltatás, ami után szívesen ajánlanak minket 9. Különleges marketing, amely segít abban, hogy észrevegyenek 10. Sok-sok és még több kitartás |
- Miben különbözik a koronavírus hatása mégis a 2008-as helyzettől?
Véleményem szerint a koronavírus hatásai egy másfajta kihívást jelentenek, hiszen most életek vannak közvetlen veszélyben, amire senki sem volt felkészülve. Ugyanakkor muszáj az életek megóvásán túl a gazdasági kihívással is foglalkoznunk. Hiszem, hogy minden helyzetben, így most is a cselekvés a legjobb válasz egy új helyzetre. A koronavírus oltárán feláldozott első igazi személyes értékem egy Kambodzsa és Vietnám meglátogatására tervezett luxus-utazás volt, amelyet azzal nyertünk meg, hogy mi lettünk a világ legdinamikusabban fejlődő masszázsmedence kereskedője. Az utat már február elején lemondtam, és kollégáimmal együtt azonnal belekezdtem az előre látható új kihívásokkal járó nehézségek kiküszöbölésébe.
- Milyen vezetői döntéseket hoztál, illetve tervezel a koronavírus miatt?
Részlegesen bevezettük a home office-t ürömi központunkban, a MaxCity-ben és Nyíregyházán található bemutatótermeinkben. Boltjaink ugyanakkor továbbra is nyitva vannak 15:00 óráig, de a back office és asszisztens munkatársaink otthonról dolgoznak. Kommunikációs tréninget tartunk kollégáinknak, hogy minél könnyebben alkalmazkodjunk a megváltozott körülményekhez. A biztonság érdekében személyesen bemutatótermeinkben egyszerre csak egy család tartózkodhat. Külön figyelmet fordítottunk raktárkészletünk feltöltésére is. Felkészülve egy új időszakra létrehoztuk 3 dimenziós virtuális bemutatótermünket, amelyben mindenki a maga tempójában sétálgathat és nézelődhet teljes biztonságban. A SpaTrend csapata és az ügyfeleink számára is megteremtettük a digitális kommunikáció lehetőségét. Ha pedig ennek az időszaknak vége, szeretettel várunk mindenkit személyesen is.
A részleteket megtalálják a Spa Trend honlapján!