Az érdeklődés középpontjában a vidéki kisvárosok állnak. A belföldi vendégek részére a SZÉP-kártyákon lévő mintegy 113 milliárd forint fordítható turisztikai célra. „A vidéki szálláshelyek számíthatnak a vendégforgalom csaknem 70%-ára, míg a foglalások 30%-a a fővárosba fog szólni” – mondta Miklós István, a Magyar Turisztikai Ügynökség marketingigazgatója.

A MTÜ tavaszi aktív turisztikai kampányának és az erőteljes marketingkommunikációnak köszönhetően felélénkült az utazókedv. A 2019 óta működő Nemzeti Turisztikai Adatszolgáltató Központnak köszönhetően az ágazati szereplők pontos képet kapnak az utazási trendek változásairól és az előfoglalási számok alakulásáról. A közeljövőben számos turistát vonzó nemzetközi hírű nagyrendezvény lesz, például a labdarúgó Európa Liga döntője.

A Magyar Turisztikai Ügynökség adatai szerint 7 százalékkal növekedett a magyarországi települések látogatottsága. Tóth Ármin és Maurer Kristóf összefoglalója.