A mára elterjedt bankkártyás fizetési megoldások mellett a hazai felhasználók körében a gyakori, kis összegű, mobilról indított vásárlások is egyre gyakoribbak. Ebben a kategóriában a felhasználók és a vásárlások száma – a szolgáltatás évtizedes múltja ellenére is – évről-évre nő a Yettelnél.
Idén átlagosan 3%-kal több felhasználó élt ezzel az úgynevezett micropayment megoldással, és átlagosan 5%-kal több tranzakciót bonyolítottak a megelőző év azonos időszakához képest. Ezen belül a mobilparkolás növekedése a legnagyobb mértékű: csaknem 10%-ot tesz ki a vizsgált időszakban. Az előfizetők az előző évben csak a mobilparkolással több mint 7 millió tranzakciót generáltak. Az ügyféligények és kutatások alapján, számos visszaigazoló tesztet követően fejlesztette ki és költöztette a Yettel appba a megújult és kibővített mobilparkolási funkciót a társaság.
Parkolásfigyelés okosan
Az applikációban mindössze 4 érintéssel megkezdhető egy parkolási folyamat, beépített térkép és élő értesítések segítik a gyors és pontos indítást, nyomon követést, majd leállítást. Az alkalmazásban – egy felhasználói fiókban – több jármű adatai is rögzíthetőek, és ezek a járművek egyedileg el is nevezhetőek.
A parkolási folyamatot még inkább követhetőbbé teszi az alkalmazáshoz kapcsolódó widget, ami a telefon főképernyőjére helyezhető informatív felület, és az app megnyitása nélkül szolgáltat fontos információkat és biztosít egyes parkolási funkciókat. A widget zöld, sárga vagy piros színekkel jelzi, hogy parkolásunk aktív, hamarosan lejár vagy lejárt-e. Ezzel könnyebben elkerülhető egy észrevétlenül lejárt parkolás miatti büntetés vagy az elfelejtett leállítás miatti túlfizetés.
Az iOS rendszeren az élő értesítések segítségével a telefon zárolt képernyőjén is feloldása nélkül tájékozódhatunk parkolásunk állapotáról. A korábbi információk visszakeresését és azok átláthatóságát segíti az app „parkolástörténet" menüpontja.
A parkolás funkció internet-alapú, azaz a folyamat elindításához aktív internetkapcsolatra (mobilnet vagy wifi) van szükség. SMS-küldésre ugyanakkor ebben a megoldásban nincsen szükség, így annak költsége is megtakarítható.
„Ismert mondás, hogy az okostelefon a modern kor svájci bicskája. Az emberek számára fontos, célzott igényeket kiszolgáló digitális megoldásokkal pontosan ezt a célt, ezt a sokoldalúságot érhetjük el. Ugyanakkor mára nem elegendő egyetlen hasznos funkció: a megoldásnak igazán kényelmesnek és könnyen használhatónak is kell lennie, másképp nem épülhet be az emberek mindennapi életébe. Most egy sokak számára hasznos szolgáltatást tudtunk még inkább felhasználóbaráttá tenni" – mondta Pomezanski Máté, a Yettel digitális szolgáltatásokért felelős igazgatója.