Ádám Szilveszter elmondta, a nyári hónapokban sokan automatában hagyják csomagjaikat, azonban ez problémákat okoz, hiszen a posta csak pár napig tudja helyben tartani azokat, emellett a futárok leterheltsége miatt gyakran alkalmi kézbesítők szállítják ki a küldeményeket.

A legkevesebb probléma azokkal a levelekkel, papíralapú számlákkal van, amelyeket a szolgáltató a postaládába bedobva kézbesít. Érdemes átgondolni, hogy célszerű-e az otthoni címünkre kérni a kézbesítést, vagy inkább kérjük azt a nyaralóhelyre, esetleg válasszunk csomagpontot, csomagautomatát kézbesítési címként.

Amennyiben a kézbesítés sikertelen, és a szolgáltató által jelzett határidőn belül nem jelentkezünk a küldeményért, akkor azt vissza fogják küldeni a feladónak akkor is, ha a rendelésünket már kifizettük. Ilyenkor a kereskedővel kell felvennünk a kapcsolatot a helyzet rendezésére. Az automatákban viszonylag rövid ideig tárolják a küldeményünket, ezt követően csak további utánajárással juthatunk hozzá a megrendelt termékekhez.

Hivatalos leveleinket a jogszabály alapján két alkalommal kísérli meg kézbesíteni a Magyar Posta, és összesen akár 10 munkanapig is őrzi, mielőtt visszaküldi a feladónak. A többi küldeménynél az az irányadó, hogy a feladó melyik szolgáltató, milyen szolgáltatását választotta, így lehet, hogy a kézbesítést csak egyszer kísérlik meg. Amennyiben ez sikertelen, a szolgáltató köteles a küldemény érkezéséről értesítőt hagyni, és legkevesebb 5 napig biztosítani számunkra az átvétel lehetőségét.

Hallgassa meg a részletekről Maurer Kristóf interjúját!