Az első napok tapasztalata alapján megállapítható, hogy az érintett áruházláncok már több termék esetében is határozottan csökkentették áraikat - hangsúlyozták a közleményben.

A magyar emberek kiemelkedő érdeklődést mutattak a Gazdasági Versenyhivatal által működtetett árfigyelő iránt a szombati indulást követő első hétvégén. Szombaton és vasárnap közel 200 ezer egyedi látogató kereste fel a www.arfigyelo.gvh.hu címen elérhető honlapot. A látogatók az első hétvégén összesen mintegy 12,5 millió letöltést hajtottak végre az oldalon, és több mint 51 ezer alkalommal kerestek rá egy-egy konkrét termékre. A leggyakrabban keresett termékek a tej, sajt, csirkemell, vaj és tojás voltak.

Az árfigyelőbe adatokat szolgáltató kiskereskedelmi láncok is reagálnak egymás áraira, már az első napokban több termékcsoportban (pl. tojás, kenyér) árcsökkentéseket, különböző akciókat hajtottak végre, az egyik kiskereskedelmi lánc pedig kifejezetten az árfigyelő indulásával összehangolva csökkentette több mint 100 termékének a fogyasztói árát.

Mindez azt támasztja alá, hogy az árfigyelő nem csak az egyes termékek árának összehasonlíthatóságát biztosítja a fogyasztók számára, hanem hatékonyan járul hozzá a piaci verseny fokozásához, az árak csökkentéséhez, ezáltal pedig az infláció letöréséhez - közölte a GVH. A versenyhivatal az árfigyelő népszerűsítése érdekében az alábbihoz hasonló kisfilmekkel segíti a fogyasztók tájékoztatását: