Tény, hogy a dízeleladások visszaestek, a botrány következtében egy kicsit kiment a divatból ez a technológia – folytatja Tóth Csaba. Fontos látni azonban, hogy a németországi döntések  sokszor torzítva kerültek be a magyar hírek közé.  Ugyanis nem a dízeleket általában, hanem az idősebb gázolajüzeműeket tiltották ki néhány város pár utcájának rövid szakaszáról.

Botrány ide vagy oda, a dízeleknek továbbra is megvannak az egyértelmű előnyei a benzinesekkel szemben Tóth Csaba szerint. Nagyobb az öngyulladó motorok nyomatéka, a hatótávolsága, és nem utolsó sorban a fogyasztása is kisebb. Vonzóvá teheti a gázolajosokat az is, hogy pontosan a népszerűség vesztés miatt már nem annyival drágábbak benzines társaiknál, mint jópár éve. Sokan a drága dízel motoralkatrészekkel érvelnek, hogy nagyobb kockázatot vállal, aki gázolajjal autózik. Ez a tézis azonban megdőlt az utóbbi években, ugyanis ma már a benzines autókban is van részecskeszűrő, illetve turbó is.  Ez persze felsrófolja a benzines autók árát is, így a vételárban megmutatkozó különbség is csökkent.

A hálózatfejlesztési vezető szerint nem megkérdőjelezhető az elektromos autók térnyerése, de a gyártók folyamatosan fejlesztik mind a dízel, mind pedig a benzines technológiát, talán ez is bizonyítja, hogy nem szabad temetni ezeket a motorokat.

A dízelautózással szemben a gázautózás mára már kiment a divatból, nem valószínű, hogy újra visszatér az a retro illat, ami a keleti blokk országainak sztrádáit lepte el néhány évtizeddel ezelőtt.

Nemcsak a környezetvédelmi szempontok miatt tűnnek el folyamatosan a 3-4-5 literes, 6-8 hengeres motorok. Ennek az is oka, hogy a technológia korszerűsödésével, és a modern anyagok használatának köszönhetően  sokkal kisebb lökettérfogatból is ki tudnak hozni akkora teljesítményt, ami régen a jelentősen nagyobb motorokra volt jellemző.

Összességében azt lehet mondani, hogy aki legalább 20 ezer kilométert autózik egy évben, annak továbbra érdemes elgondolkodnia dízel autó vásárlásán, mindenképpen érdemes kiszámolni a különbségeket. A riporter Andor Attila.