Itt jön be a képbe a bormarketing szerepe. Ennek az eszköznek alapvető célja, hogy különféle lehetőségek, és csatornák segítségével népszerűsítse a borokat, annak érdekében, hogy minél nagyobb eladási számot tudjanak elérni a bortermelők. Vagyis, ha nem akarjuk mindezt túlbonyolítani, akkor azt állíthatjuk, hogy a bormarketing feladata összehangolni a borászatot és a piacot. Ebből kiindulva elsősorban a borászok, borkereskedők, szőlő tulajdonosok világa, de a másik oldalon pedig ott vannak a borkedvelők, borfogyasztók.

Adásunkban utánajártunk annak, hogy milyen széles eszköztárház áll rendelkezésre (úgymint arculati elemek – például címke, logó-, hagyományos/offline-, online kommunikációs és értékesítési elemek), de beszéltünk arról az egyre hangsúlyosabb trendről is, hogy manapság többen keresik a borokhoz köthető komplex élménycsomagot. Vendégünk volt Borbély Sándor, a Pannonhalmi Borvidéki Bor-Promóciós Kft. marketinggel, értékesítéssel és koordinációval foglalkozó szakembere, akivel mindezt általánosan megvizsgáltuk, de konkrétan a borvidék esetén keresztül is.

Borbély Sándor úgy fogalmazott: „ha mi eldöntöttük, hogy szeretnénk a Pannonhalmi borvidéket méltán képviselni, akkor ennek nagyon sok külső és nagyon sok belső jegye is van. A borvidék körülbelül abban a helyzetben van, hogy a borvidéki pincészetek nem teszik meg, vagy nem tehetik meg, vagy még nem tehetik meg, remélem, sosem tehetik majd meg, hogy tévedjenek, tehát mindig kiváló borok kerülnek a palackba. Nem vagyunk nagyok, nem vagyunk minden szempontból meghatározóak, sőt leginkább kicsik vagyunk, de pont ez a kuriozitása a dolognak”.

Gál Márk, Borbély Sándor

A vakkóstolóval egybekötött teljes beszélgetés elérhető minden pénteken 19:00-tól a Trend FM YouTube-csatornáján, de megtalálnak bennünket a Podcastgyár by TrendFM applikációval is.