Az NTAK az MTÜ által vezetett korszerű, digitális adatszolgáltatási rendszer. A szektor digitalizációja lehetővé teszi valós időben az anonimizált forgalmi és statisztikai adatok gyűjtését minden szálláshely részéről. Az ilyen nagy mennyiségű, naprakész információ új távlatokat nyit meg a turizmusfejlesztés terén, támogatja a pontosabb előrejelzések készítését és a hatékonyabb marketingkommunikációt is.
Horváth Péter a „Minőség a turizmusban" című sorozatban elmondta: „2019 előtt még kevesen tudták volna megmondani, hogy milyen turisták vannak Magyarországon, így például hol vannak, hányan vannak, honnan érkeztek. Most viszont összesítve látható, hogy például múlt hétvégén Budapesten 651 amerikai turista volt, akik 48 millió forintot költöttek, és 30 százalékuk négycsillagos szállodában szállt meg. Ez a példa is mutatja, hogy precíz adataink vannak, és ezek az adatok nélkülözhetetlenek ahhoz, hogy a versenyképességünket megtartsuk, növeljük, és minél jobb eredményeket érjünk el 2023-ban, 2024-ben és a következő évtizedben".
Hangsúlyozta azt is, hogy az NTAK-ban nemcsak a Magyar Turisztikai Ügynökség számára, hanem a turisztikai szolgáltatók számára is üzletileg hasznos, feldolgozott, aggregált adatok állnak rendelkezésre, amelyek támogatják a helyi vállalkozások munkáját, annak előzetes tervezését.
„Az idei év egyik legnagyobb innovációja lesz, hogy a szálláshelyek után több mint 50 ezer vendéglátóegységet és több ezer attrakciót fogunk bekapcsolni az NTAK rendszerébe. Ha ez megvalósul, akkor 2023-ban el fogjuk érni a teljes turisztikai ökoszisztéma digitalizálását, ami még inkább támogatja az adatalapú szakmai döntéseket, a felmerülő kihívásokra való válaszadást – legyen az infláció vagy akár valamilyen egészségügyi helyzet. Mindez nagyon fontos eszköze lehet a versenyképességünknek" – fogalmazott a Magyar Turisztikai Ügynökség vezérigazgatója. A részletekről hallgassa meg Érczfalvi András interjúját!
- Minőség a turizmusban - Horváth Péter