Az aszályos időjárás az elmúlt három év legrosszabb termésátlagát okozta, valamint a gazdák sok olyan táblán vetettek cukorrépát, amelyek távol esnek a vasúti rakodóhelyektől. Ez a logisztikai körülmény indokolja, hogy a betakarított termény ezúttal fele-fele arányban, közúton és vasúton érkezik a Magyar Cukor Zrt. gyárába.
Az RCH szakemberei a 80 naposra tervezett kampány sikeres ellátása érdekében folyamatosan kapcsolatban állnak a répafelügyelőkkel és a cukorgyár termelési, munkatársaival. A jó eredményt a vasútvállalat megfelelő mozdony- és vasútikocsi-kapacitása garantálja.
A hatékonyság növelése érdekében az RCH az idén teszt-jelleggel megkezdte agrokonténerek alkalmazását. Az új műszaki megoldással rugalmasabbá tehető a kapcsolat a vasúti és a közúti fuvarozás között, valamint az agrokonténerek használatával mintegy 25%-kal több cukorrépa továbbítható a hagyományos Eas kocsikhoz képest. Mivel a cukorrépakampány szezonalitása egybeesik több olyan más árufuvarozási szegmensével – ócskavas, érc, szén, kő, kavics –, amelyekben ilyenkor szintén erős az Eas kocsik iránti igény, az agrokonténerek bevonásával felszabadulnak kocsik más megbízásokhoz.
Az RCH a magyar cukorrépa hagyományos vasúti fuvarozója és a kaposvári gyár igényeinek alapos ismerője. Ennek is köszönhető, hogy az idén elnyerte cukorgyár belső vasútüzemi feladatainak ellátására vonatkozó megbízást is.