Rádióműsor
-
00:00
Trend Night Bukovszky Józseffel
A Trend FM különleges zenei válogatása minden nap, este hét és reggel hat óra között. Benne - a teljesség igénye nélkül - jazz, lounge, chill out, soul, blues, folk és világzene, úgy, ahogy máshol még nem hallotta!
-
06:35
Reggeli Monitor Nagy Károllyal
A várakozásoknak megfelelően nem változtak az Európai Központi Bank kamatkondíciói. A kormányzótanács az alapkamatot 0%-on, az egynapos hitelkamatot, 0,25%-on, a betéti kamatot pedig -0,4%-on hagyta. Az ülést követő sajtótájékoztatón sem hangzottak el változások sem az eszközvásárlási program kivezetésével, sem az európai gazdaság kilátásaival kapcsolatban. Az ING Bank vezető elemzője szerint nyáron forrósodhat fel ismét a levegő az EKB háza táján. Hét projekt keretében száztíz naperőművet épít országosan és ezzel a legnagyobb naperőmű kapacitással rendelkező energiatermelő lesz Magyarországon az MVM vállalatcsoport – mondta az MVM Hungarowind Kft. ügyvezetője. A szakértő azt is hozzátette, hogy a tervek szerint 2018 végén az összes erőmű elkezdi a termelést, és a 100 megawattos összteljesítményük mellett mintegy 100 000 tonnával csökkentik majd az ország széndioxid kibocsátását. A tőkepiacot is erősíteni kell a hitelezés tartós felfutásához- mondta el az MKB Bank vezérigazgatója a Trend Fm-nek. Balog Ádám szerint a magyar gazdaság alapvetően hitelfinanszírozásra épül, azonban csak úgy tartható fent a jegybank által is várt kétszámjegyű hitelnövekedés a következő években, ha azt a tőkepiac is támogatja. Ezért egy átfogó tőkeprogram is szerepelhet az új kormány gazdaságpolitikai programjában. Enyhén mérséklődött a Volkswagen nyeresége az első negyedévben. A német autógyártó működési eredménye 4,2 milliárd euró volt, ami csaknem négy százalékkal múlta alul az egy évvel korábbit. Bevétele ugyanakkor 58,2 milliárd euróra nőtt. A KBC Equitas elemzője a Trend Fm-nek elmondta, hogy a kettősség ellenére a Volkswagen új vezérigazgatója, Herbert Diess szerint folyamatosan javulhat a cég jövedelmezősége. Harmadára csökkent a Deutsche Bank nyeresége egy év alatt. A német bank nettó profitja az első negyedévben 120 millió euró lett, ami majdnem 80 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi értékhez képest. A kamatbevételek öt százalékkal csökkentek, miközben a működési költségek is emelkedtek. Az Erste Befektetési Zrt. részvényelemzője a Trend Fm-nek elmondta, hogy végleg leszakadni látszik a német bank amerikai versenytársaitól. Várja Önöket a műsorvezető, Szűcs Péter!
-
11:05
Soul History
Délelőtt 11.00 - 13.00-ig a SOUL History 2.évadának utolsó Plus fejezetében Rota Francesco vendége Presser Gábor, minden idők legnagyobb hatású hazai zenekara, a Locomotiv GT szerző – zongorista - vezetője és ikonikus színházi előadások zeneszerzője. A műsorban kizárólag Presser dalok forognak az LGT-től szólóalbumain át a legfrissebb ’17-es duett lemezéig korabeli és a közelmúlt koncert változataiban. Az utolsó Plus epizód azt is jelenti, hogy jövő héttől kezdetét veszi a SOUL History 3.évada a jubileumi 100.fejezettel, majd az azt követő hetekben pedig a SOUL History / VOLT Lokál – zenés Talk Show különkiadás Erzsébet Téren rögzített előadásai kerülnek leforgatásra, így izgalmas május és június elé nézünk! A SOUL History elmúlt 2 évada és Plus adásai az alábbi linken hallgathatók vissza: https://www.mixcloud.com/Rota_Francesco/ Tartsanak velünk!
-
13:00
-
14:05
-
14:35
-
15:05
Mozgásban Varjú Frigyessel
Úgy tűnik, korán ittak a medve bőrére mindazok, akik már temették a dízeltechnológiát és gyakran számításból, üzleti érdekből a "halálmotornak" bélyegzett technika ellen kampányoltak. A német Bosch alkatrészgyártó konszern ugyanis váratlanul előállt egy fejlesztéssel, mellyel teljes mértékben megőrizhető a dízeltechnológia közismerten alacsony fogyasztása és környezetbarátsága, miközben a mai, sőt a 2020 utáni sokkal szigorúbb kénd-dioxid kibocsátási előírások messze túlteljesíthetőek. Egészen pontosan tízszer tisztább lehet a kipufogógáz, mint amit megengednek majd a szabványok. Ipartörténeti, emellett környezetvédelmi és nem mellesleg gazdaságpolitikai jelentőséggel bírhat, hogy a Bosch találmánya nem kerül aranyárba, gyakorlatilag napjaink motorjainak részegységeire épül. Amennyiben sikerülne megoldani a már az utakon futó dízeles autók olcsó átalakítását is, óriási pofont kapnának a dízelek ellen kereszteshadjáratot hirdető kampányzöldek és politikai hátországuk, hiszen újra reneszánszát élhetik a gyújtás nélküli járművek. A váratlan és drámai fordulat igen mélyreható változást hozhat a járműiparban, mivel a dízelek tizedére csökkenő kén-dioxid kibocsátásával szemben alig juttatnak a levegőbe szén-dioxidod, szemben a mai benzinmotorokkal, melyeknek jelentős és már alig csökkenthető a szán-dioxid szennyezése. Ráadásul ha végre valós terhelés mellett, utcai forgalomban mérnék a fogyasztást és a kibocsátást a benzineseknél is, megdöbbentően durva adatokat kapnánk. A Bosch elnöke szerint eljött az idő arra, hogy a benzinmotor valós légszennyezéséről is képet kapjon a világ. Vendégünk Papp László állandó műszaki szakértőnk.
-
16:05
-
16:35
-
17:10
Exclusive Marosi Viktorral
A mai Exclusive-ban a 20. Budapest Fashion Weekről beszélgetün, a divattervező szemével. Vendégünk Cselényi Eszter lesz, a Celeni divatház tulajdonosa. Aztán: miért fontos az improvizációs színház, színháznak tekinthető-e egyáltalán? Szórakoztat vagy gondolkodtat? A playback színházak világában az M1M akciócsoport két alapítója, Laposa Laura és Szűcs István kalauzol el bennünket.
-
18:05
A Nap Vendége
Mitnyan György, a Főtáv Zrt. vezérigazgatója. A riporter Lakatos László.
-
19:05
Trend Night Bukovszky Józseffel
A hét minden éjszakáján jelentkezik a Trend FM különleges zenei válogatása, a Trend Night. Bukovszky József zenei szerkesztő igazi különlegességeket mutat be itthonról és külföldről. Főszerepben a Trend FM kedvencei, nagyrészt olyan felvételekkel, amelyek nem forognak más hazai rádióban.
Trend Night Bukovszky Józseffel
A hét minden éjszakáján jelentkezik a Trend FM különleges zenei válogatása, a Trend Night. Bukovszky József zenei szerkesztő igazi különlegességeket mutat be itthonról és külföldről. Főszerepben a Trend FM kedvencei, nagyrészt olyan felvételekkel, amelyek nem forognak más hazai rádióban.
-
20 éve nyitotta meg kapuit a MÜPA, ma már ikonikus intézmény
Húszéves lett a Művészetek Palotája – az az intézmény, amely két évtized alatt nemcsak Budapest, hanem a nemzetközi kulturális élet egyik meghatározó találkozóhelyévé vált.
- 20 éve nyitotta meg kapuit a MÜPA, ma már ikonikus intézmény
- Ingatlanos vagy nepper? Hol húzódik a határ a szakma és a lehúzás között?
- Viccből komoly üzlet: hogyan lett a Dogecoinból globális brand?
- Újjászületik az M1-es: így halad minden idők legnagyobb autópálya-felújítása
- Agresszió és türelmetlenség: a közlekedési kultúra és a biztonság kéz a kézben jár
- Megtorpantak az albérletárak Budapesten: január óta nem volt ilyen alacsony az átlagár
- Hogyan szerezzünk pénzt egy művészeti produkcióhoz?
- Akár rekordprofitot is hozhat a magyar gyorsjelentési szezon
- Félelem és veszélyes üzem az utakon: hogyan vezethetünk biztonságosan?
- Az elektromos autóknál télen az akkumulátor-kapacitás a kulcs
- Száz éve a sport szolgálatában – jubileum a Testnevelési Egyetemen
- Új Sziget, új korszak: pénteken indul a jegyértékesítés
- Halálos kór a szőlősorok között – Veszélyben a magyar borászat
- Csalások, rémhírek, fogyasztói jogok: biztonságos-e az online vásárlás?
- Új időszámítás jön a horvát autópályákon, megszűnnek a fizetőkapuk
- Nyolc éve nem adtak át olyan kevés lakást, mint idén
- Elektromos autóval a hidegben – Csak így indulj el az őszi-téli időszakban!
- A délkelet-ázsiai „kistigrisek” egyensúlyoznak Kína és Amerika között
- „A családközpontú ellátás és a betegbiztonság a szülészet alapja”
- Tőzsde, blokklánc és kriptodeviza – A legnagyobb 10 között a Binance
- Újratárgyalják a hároméves béralkut
- Eljött a teqball végórája?
- Lőttek az év végi hajrának – a feldolgozóipar is fékezi a gazdasági teljesítményt
- Visszaesett az új lakások száma, de megugrott az építési kedv
- Mit tud a Bitget a világ első univerzális tőzsdéjeként?
- Ételfutárok rontják a közlekedési morált, vagy a közlekedést kell hozzájuk igazítani?
- Zártkert-átminősítési cunami várható
- Bírságolhatják a hiányos weboldalakat – erre kell figyelni a cégeknek
- Trump bekeményít, Magyarország is célkeresztben az orosz olaj miatt
- Új korszak az akkumulátor-kutatásban – Világszínvonalú tesztlabor épül Magyarországon
- Fellendülésről szó sincs, kettős trendbe illeszkednek az ipari termelői árak
- Végh Richárd lett a KAVOSZ Zrt. új vezérigazgatója
- Újabb rekordok: ismét nagyot ment a BUX index
- Veszélyben a magyar krumpli?
- Sikeresen szerepelt energetikai, védelmi és űripari auditokon a Navigator Csoport
- Rollerforradalom vagy káosz? Kicsi kerék, nagy sebesség – és még nagyobb kockázat
Friss hírek
-
20 éve nyitotta meg kapuit a MÜPA, ma már ikonikus intézmény
Húszéves lett a Művészetek Palotája – az az intézmény, amely két évtized alatt nemcsak Budapest, hanem a nemzetközi kulturális élet egyik meghatározó találkozóhelyévé vált. -
Ingatlanos vagy nepper? Hol húzódik a határ a szakma és a lehúzás között?
Mind többen tekintik könnyű kenyérkereseti forrásnak, pedig az ingatlanközvetítés nem könnyű mesterség. -
Viccből komoly üzlet: hogyan lett a Dogecoinból globális brand?
A kriptovilág első mémcoinja a top 10-ben! Indulásakor a Dogecoin semmilyen újítást, semmilyen technológiai fejlesztést nem mutatott fel. -
Újjászületik az M1-es: így halad minden idők legnagyobb autópálya-felújítása
Elindult az M1-es autópálya felújítása, bővítése. Más autópályákon is számíthatunk terelésekre, munkavégzésre, ráadásul jönnek a karácsonyi torlódások, akár órákig tartó várakozás, dugó, baleset. -
Agresszió és türelmetlenség: a közlekedési kultúra és a biztonság kéz a kézben jár
Hogy függ össze a közlekedési kultúra és a közlekedésbiztonság? Hogyan javítható bármelyik?