1. 00:00

    Trend Night Bukovszky Józseffel

    A Trend FM különleges zenei válogatása minden nap, este hét és reggel hat óra között. Benne - a teljesség igénye nélkül - jazz, lounge, chill out, soul, blues, folk és világzene, úgy, ahogy máshol még nem hallotta!

  2. 06:35

    Reggeli Monitor Nagy Károllyal

    A várakozásoknak megfelelően nem változtak az Európai Központi Bank kamatkondíciói. A kormányzótanács az alapkamatot 0%-on, az egynapos hitelkamatot, 0,25%-on, a betéti kamatot pedig -0,4%-on hagyta. Az ülést követő sajtótájékoztatón sem hangzottak el változások sem az eszközvásárlási program kivezetésével, sem az európai gazdaság kilátásaival kapcsolatban. Az ING Bank vezető elemzője szerint nyáron forrósodhat fel ismét a levegő az EKB háza táján. Hét projekt keretében száztíz naperőművet épít országosan és ezzel a legnagyobb naperőmű kapacitással rendelkező energiatermelő lesz Magyarországon az MVM vállalatcsoport – mondta az MVM Hungarowind Kft. ügyvezetője. A szakértő azt is hozzátette, hogy a tervek szerint 2018 végén az összes erőmű elkezdi a termelést, és a 100 megawattos összteljesítményük mellett mintegy 100 000 tonnával csökkentik majd az ország széndioxid kibocsátását. A tőkepiacot is erősíteni kell a hitelezés tartós felfutásához- mondta el az MKB Bank vezérigazgatója a Trend Fm-nek. Balog Ádám szerint a magyar gazdaság alapvetően hitelfinanszírozásra épül, azonban csak úgy tartható fent a jegybank által is várt kétszámjegyű hitelnövekedés a következő években, ha azt a tőkepiac is támogatja. Ezért egy átfogó tőkeprogram is szerepelhet az új kormány gazdaságpolitikai programjában. Enyhén mérséklődött a Volkswagen nyeresége az első negyedévben. A német autógyártó működési eredménye 4,2 milliárd euró volt, ami csaknem négy százalékkal múlta alul az egy évvel korábbit. Bevétele ugyanakkor 58,2 milliárd euróra nőtt. A KBC Equitas elemzője a Trend Fm-nek elmondta, hogy a kettősség ellenére a Volkswagen új vezérigazgatója, Herbert Diess szerint folyamatosan javulhat a cég jövedelmezősége. Harmadára csökkent a Deutsche Bank nyeresége egy év alatt. A német bank nettó profitja az első negyedévben 120 millió euró lett, ami majdnem 80 százalékos visszaesés az egy évvel korábbi értékhez képest. A kamatbevételek öt százalékkal csökkentek, miközben a működési költségek is emelkedtek. Az Erste Befektetési Zrt. részvényelemzője a Trend Fm-nek elmondta, hogy végleg leszakadni látszik a német bank amerikai versenytársaitól. Várja Önöket a műsorvezető, Szűcs Péter!

  3. 11:05

    Soul History

    Délelőtt 11.00 - 13.00-ig a SOUL History 2.évadának utolsó Plus fejezetében Rota Francesco vendége Presser Gábor, minden idők legnagyobb hatású hazai zenekara, a Locomotiv GT szerző – zongorista - vezetője és ikonikus színházi előadások zeneszerzője. A műsorban kizárólag Presser dalok forognak az LGT-től szólóalbumain át a legfrissebb ’17-es duett lemezéig korabeli és a közelmúlt koncert változataiban. Az utolsó Plus epizód azt is jelenti, hogy jövő héttől kezdetét veszi a SOUL History 3.évada a jubileumi 100.fejezettel, majd az azt követő hetekben pedig a SOUL History / VOLT Lokál – zenés Talk Show különkiadás Erzsébet Téren rögzített előadásai kerülnek leforgatásra, így izgalmas május és június elé nézünk! A SOUL History elmúlt 2 évada és Plus adásai az alábbi linken hallgathatók vissza: https://www.mixcloud.com/Rota_Francesco/ Tartsanak velünk!

  4. 13:00
  5. 14:05
  6. 14:35
  7. 15:05

    Mozgásban Varjú Frigyessel

    Úgy tűnik, korán ittak a medve bőrére mindazok, akik már temették a dízeltechnológiát és gyakran számításból, üzleti érdekből a "halálmotornak" bélyegzett technika ellen kampányoltak. A német Bosch alkatrészgyártó konszern ugyanis váratlanul előállt egy fejlesztéssel, mellyel teljes mértékben megőrizhető a dízeltechnológia közismerten alacsony fogyasztása és környezetbarátsága, miközben a mai, sőt a 2020 utáni sokkal szigorúbb kénd-dioxid kibocsátási előírások messze túlteljesíthetőek. Egészen pontosan tízszer tisztább lehet a kipufogógáz, mint amit megengednek majd a szabványok. Ipartörténeti, emellett környezetvédelmi és nem mellesleg gazdaságpolitikai jelentőséggel bírhat, hogy a Bosch találmánya nem kerül aranyárba, gyakorlatilag napjaink motorjainak részegységeire épül. Amennyiben sikerülne megoldani a már az utakon futó dízeles autók olcsó átalakítását is, óriási pofont kapnának a dízelek ellen kereszteshadjáratot hirdető kampányzöldek és politikai hátországuk, hiszen újra reneszánszát élhetik a gyújtás nélküli járművek. A váratlan és drámai fordulat igen mélyreható változást hozhat a járműiparban, mivel a dízelek tizedére csökkenő kén-dioxid kibocsátásával szemben alig juttatnak a levegőbe szén-dioxidod, szemben a mai benzinmotorokkal, melyeknek jelentős és már alig csökkenthető a szán-dioxid szennyezése. Ráadásul ha végre valós terhelés mellett, utcai forgalomban mérnék a fogyasztást és a kibocsátást a benzineseknél is, megdöbbentően durva adatokat kapnánk. A Bosch elnöke szerint eljött az idő arra, hogy a benzinmotor valós légszennyezéséről is képet kapjon a világ. Vendégünk Papp László állandó műszaki szakértőnk.

  8. 16:05
  9. 16:35
  10. 17:10

    Exclusive Marosi Viktorral

    A mai Exclusive-ban a 20. Budapest Fashion Weekről beszélgetün, a divattervező szemével. Vendégünk Cselényi Eszter lesz, a Celeni divatház tulajdonosa. Aztán: miért fontos az improvizációs színház, színháznak tekinthető-e egyáltalán? Szórakoztat vagy gondolkodtat? A playback színházak világában az M1M akciócsoport két alapítója, Laposa Laura és Szűcs István kalauzol el bennünket.

  11. 18:05

    A Nap Vendége

    Mitnyan György, a Főtáv Zrt. vezérigazgatója. A riporter Lakatos László.

  12. 19:05

A mai nap műsorai

Friss hírek