„Mi elég korán tudtunk reagálni az óvintézkedésekkel kapcsolatos kihívásokra, mert eredetileg is voltak bizonyos munkavégzéshez, például szájmaszkjaink” – mondta a Monitor Délután adásában Horváth Zoltán, a Jungheinrich Hungária Kft. ügyvezető igazgatója. Ezeket ugyanis a járványügyi helyzet kirobbanása előtt, még februárban beszerezték. Nemcsak Magyarországon, hanem a cégcsoporton belül a nemzetközi fuvarozásban is koncentráltak a higiéniás kihívásokra. A német anyacég biztosított nemcsak maszkokat, hanem kesztyűket is. A védőeszközök biztosítása akkor lett igazi kihívás, amikor ezek kivitelére a német állam is tilalmat rendelt el. Ezt is megoldották, de nagy kihívást jelentett számukra a saját ellátóláncukon belül az alkatrészek megfelelő biztosítása az úgynevezett műhelyautóikba.

Mindeközben alakul át a logisztikai- és emelőpiac. A kereskedelmi vállalatok a járványügyi helyzet keserű tapasztalatai miatt átgondolják a korábbi Just in Time rendszereiket. Kezdenek egyes cégek azzal a gondolkodással szakítani, hogy csak az az áru legyen a készletemben, amit holnap el tudok adni, és holnapután úgy is kapok újat. A cégek próbálnak háttérkészleteket felhalmozni, az év eleji nagy leállások és hiányok miatt.

Csökkennek a kiszállított mennyiségek is az e-kereskedelem rohamos terjedése miatt. Egyre nagyobb szerepe van az automatizációnak és a digitalizációnak. A jelentős átállás nem lesz ez egy azonnali folyamat, de amelyik cég korábban elkezdte a fejlesztést, az most hatalmas előnyben van.

Horváth Zoltánnal, a Jungheinrich Hungária Kft. ügyvezető igazgatójával Érczfalvi András beszélgetett a Monitor Délutánban például arról, hogy már egyre több magyar vállalkozásnál működnek automata, vezető nélküli targoncák.